OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tunstall söker nu en relationsskapande Service Delivery Specialist till sitt kontor i Göteborg. Tjänsten är en ersättningsrekrytering och du kommer att arbeta med kunder (främst kommuner) i hela Sverige. Du erbjuds en tillsvidareanställning och tillträdesdatum kan anpassas till din nuvarande uppsägningstid.
Vi erbjuder möjlighet till hybridarbete (d v s du kan arbeta hemifrån 2 dagar per vecka). Kontoret i Göteborg ger möjlighet till ett eget kontor.
Har du ett stort intresse för affärer och långsiktigt nöjda kunder? Har du ett intresse för teknik, vård, omsorg och människor? Vill du arbeta i ett professionellt och ledande bolag? Är du intresserad av en tjänst som ger möjlighet till personlig utveckling?
Om tjänsten
Du erbjuds en utvecklande och utmanande tjänst i ett framgångsrikt och väletablerat företag som har ett starkt kundfokus.
Som Service Delivery Specialist har du ett kundvårdande fokus och du ansvarar för en portfölj av 15-20 kunder. Du jobbar främst med kommuner och den offentliga sektorn men även med kunder i den privata sektorn.
En viktig del i rollen som Service Delivery Specialist är att upprätta kundvårdsprogram med respektive kund och säkerställa att kundvårdsprogrammens aktiviteter blir genomförda.
Arbetet utförs utifrån uppsatta riktlinjer och arbetsprocesser med en tydlig målbild och tydliga KPI:er som drivkraft.
Du arbetar i tätt samarbete med vår säljavdelning och tillsammans säkerställer ni att våra kunder också får relevanta erbjudanden för tjänster de saknar samt produkter de hade kunna haft nytta av och annat som kan vara gynnsamt.
Du kommer också att arbeta med upprätta handlingsplan och åtgärdsplan hos de kunder där Tunstall behöver vidta åtgärder för att förbättra kundrelationen.
Nykundsbearbetning ingår ej i tjänsten som Service Delivery Specialist. Detta ansvar ligger på Distriktssäljare och Key Account Manager inom Tunstall.
Tjänsten innebär många kontakter både internt och externt. Internt samarbetar du främst med enheterna inom Försäljning, ServiceDesk och IT. Externt hos kunderna arbetar du med exempelvis Socialchefer, Verksamhetschefer, Enhetschefer och IT-chefer. Du har också avstämningar med operativ personal, till exempel larmadministratörer och tekniker.
Som Service Delivery Specialist reser du normalt i genomsnitt ca 1 dag per vecka. Övrig tid är du normalt på kontoret i Göteborg (med möjlighet till hybridarbete 2 dagar per vecka).
Du har ett tätt samarbete med Service Delivery Lead, som är ett nära stöd i det dagliga arbetet. Vår Service Delivery Lead säkerställer att du snabbt börjar trivas och blir självgående i din nya roll och blir ditt naturliga bollplank. Tjänsten rapporterar till Sales & Service Delivery Director.
Vem är du?
Vi ser positivt på om du har en utbildning från högskola/universitet eller YH/KY.
Troligen har du minst 3 års relevant arbetslivserfarenhet av kund- och avtalsansvar, kundsupport, kundvård, kundutveckling, uppföljning och problemlösning. Har du tidigare erfarenhet av LOU är det en fördel.
Du har en god kommersiell och juridisk förståelse samt erfarenhet av arbete med SLA. Intresse för IT och erfarenhet av tjänsteförsäljning är värdefullt. Har du tidigare jobbat med SaaS och/eller IoT är det ett plus.
Något som vi ser som meriterande och positivt på är intresse för samhällsfrågor, välfärd, politik och förståelsen hur allt detta relaterar till kundens situation.
Vi vill att du behärskar Office-paketet, har erfarenhet av affärs- och CRM-system.
För tjänsten krävs att du behärskar svenska i tal och skrift. Du har också minst normalgoda kunskaper i engelska i tal och skrift.
För att vara tror vi att följande egenskaper är viktiga:
• Professionell, relationsskapande och förtroendeingivande
• Engagerad och målmedveten
• Affärsorienterad, positiv och konsultativ
• Förmåga att prioritera, strukturera och styra ditt ansvarsområde
• Kommunikativ och pedagogisk
• Systematisk och strukturerad samt uthållig
• Prestigelös och flexibel
• Långsiktig relationsbyggare med en vilja att hjälpa kunder
B-körkort krävs för tjänsten.
Om verksamheten
På Tunstall sätter vi människan i centrum. Hela företaget bottnar i ett ärligt engagemang att hjälpa individer som befinner sig i en utsatt situation. Genom innovativ välfärdsteknologi utvecklar vi tekniska lösningar och system för vård och omsorg.
Med ett team på nästan 3000 anställda, verksamma i 17 länder över hela världen har Tunstall en oslagbar strategisk kunskap och erfarenhet inom vård och omsorg.
Vårt uppdrag är att tillhandahålla teknikbaserade lösningar och tjänster och därmed förbättra våra samarbetspartners förmåga att leverera den senaste och mest effektiva vården och omsorgen i samhället.
Via våra 15 trygghetscentraler runt om i världen arbetar vi dagligen i nära samverkan med professionella inom vård och omsorg. Vi gör detta för att stödja dem i arbetet med kroniskt sjuka och för att uppnå en personcentrarad vård. Vår långa erfarenhet och kunskap gör att vi kan utveckla digitala lösningar som möjliggör ett självständigt boende samtidigt som vi förbättrar effektiviteten i den kliniska vården.
Tunstall Nordic AB, med huvudkontor i Malmö, är en del av Tunstall Healthcare Group, med säte i UK (ägs av Charterhouse Capital Partners).
Tunstall Nordic består av fem operativa enheter (Sverige, Danmark, Finland, Norge och Export). De finns representerade på ett flertal orter i respektive land.
Tunstall Nordic har totalt ca 360 anställda (250 Sverige, 60 Danmark och 20 Finland) och omsätter ca 600 Mkr.
Tunstall har ett av sina globala utvecklingscentrum i Malmö. Tillverkning sker till stor del i egen regi i UK.
Läs mer om oss på https://www.tunstall.se/
VAD ERBJUDER TUNSTALL DIG?
Förutom en marknadsmässig lön samt tjänstepension, får du också ett arbete som innebär mycket frihet under ansvar. Eftersom du reser kontinuerligt under arbetstid, ingår också en egen förmånsbil. Bilen ger dig ett flexibelt och problemfritt resande både i tjänsten och privat.
Vi på Tunstall tycker om att ha högt i tak och roligt på jobbet och självklart förekommer det en hel del härliga aktiviteter både på och utanför kontorets väggar, såsom after works och konferenser/mässor, tävlingar och annat kul. En arbetsplats där vi har varierande åldrar, bakgrunder och olika kompetenser som tillsammans skapar den dynamik som du kommer att trivas i.
Kontaktpersoner på detta företaget
Marie Noren
Anna Tannerfalk
040-6433937
Anna Tannerfalk
Peder Bjursten
073-944 54 60
Marie Engdahl
0721-880213
Marie Norén
072-0742012
Disa Fanto Börjesson
040-6433936
Peder Bjursten
+46 73 944 54 60
Disa Fanto Börjesson
Disa Fanto Börjesson
0766-775336