OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsuppgifter
För vår kunds räkning söker vi nu en Service Delivery Team Lead! I rollen kommer du att ansvara för den dagliga driften av tjänsten i CSP. Positionen är under utveckling, och du kommer att få stort ansvar för att tillsammans med medarbetare utveckla den efter behov, samt tillvarata, utveckla och förmedla de erfarenheter och den kompetens som byggs upp längs vägen. Stor vikt kommer att läggas på förmåga till självständigt arbete, relevant nätverksbyggande och gott samarbete. Du kommer rapportera till en internt utsedd Operations Manager, som i sin tur är underställd CSP Manager. Befattningen innebär ett dagligt leveransansvar för den nordiska balanseringstjänsten, samt uppbyggnad av det stöd som behövs för att kunna leverera tjänsten fullt ut till de nordiska TSO:erna. Följande arbetsuppgifter ingår:
Att ta emot överlämningen av den nordiska balanseringstjänsten (mFRR EAM) och kompetens från de olika utvecklingsprojekten, samt att vidareförvalta den.
Att utveckla rollen som Service Operator till ett stöd för den dagliga driften av den nordiska balanseringstjänsten (mFRR EAM), och de intressenter som är beroende av tjänsten.
Att kontinuerligt övervaka att de gemensamma delarna av tjänsten fungerar som de ska, och levererar adekvata resultat
Att löpande rapportera på tjänstekvalitet, incidenthantering och utvecklingsbehov.
Att i samarbete med CSP IT identifiera, registrera och initiera lösningar för eventuella problem som uppstår, eller vidarebefordra till mer kvalificerade lösningsinstanser.
Att vid behov kunna kommunicera och koordinera med de TSO:er som använder den nordiska tjänsten.
Att identifiera behov för vidareutveckling av tjänsten.
Om oss
JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag. Vi är inriktade mot tjänstemän och sätter stort värde i att hitta rätt person till rätt position. Genom att vara flexibla, tillgängliga och närvarande i relation till kund, konsult och kandidat, har vi som målsättning att hitta våra kunders drömkandidat och våra kandidaters drömjobb.
Kvalifikationer
- Akademisk utbildning på masternivå motsvarande civilingenjör
- Minst 2 års erfarenhet av projektledning eller liknande motsvarande arbetsuppgifter
- Minst 3 års kontinuerlig erfarenhet, inom de senaste 10 åren, av den nordiska elmarknaden samt de krav som ställs som ett resultat av ökad användning av förnyelsebar energi och integrationen av den gemensamma elmarknaden inom EU
- Flytande i svenska och engelska
- Har erfarenhet av och förståelse för andra typer av uppdrag inom elnätsverksamhet och/eller transmission (merit)
- Minst 2 års kontinuerlig erfarenhet av arbete med digitala lösningar för komplexa verksamheter (merit)
- Minst 2 års kontinuerlig erfarenhet av arbete i operativa roller (merit)
Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen som Service Delivery Team Lead behöver du ha god samarbets- och initiativförmåga. Du är flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning. Det är viktigt att du är utåtriktad och tydlig i din kommunikation. Vi ser även att du är ödmjuk och har lätt för att skapa förtroende. Vidare arbetar du självständigt och målinriktat och har förmåga att arbeta i grupp.
Lön
Enligt överenskommelse.
Tillträde och ansökan
Heltid, 40h/vecka. Vår kund önskar start 2023-04-01 och uppdraget förväntas löpa till 2024-05-31. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult och arbeta hos vår kund i Stockholm. Skicka in din ansökan (gärna i Word-format) snarast då intervjuer sker löpande, första urvalet kommer ske 2023-01-03. Ansökningar mottagna omgående kommer hanteras i ett första urval.
Sökord: Service Delivery Team Lead, Elmarknad, Stockholm