OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Genom nytänkande och kreativa processer vill vi utmana oss själva och skapa framtidens kundupplevelse för några av våra mest välkända produkter som Lotto, Stryktipset och Triss. För att lyckas behöver vi ytterligare en stjärna till vårt team i form av en erfaren och innovativ Service Designer. Häng med på en spännande resa, läs mer och ansök nedan!
Vad kommer du att göra?
Som Service Designer i vårt Kanalutvecklarteam kommer du skapa, kommunicera och underhålla en tydlig vision för vår kundupplevelse i butik. Du är nyfiken och drivande i att lära känna kundens och ombudens behov & förväntningar och arbetar för att skapa nya insikter för framtidens retailaffär. Arbetet bedrivs genom både kvantitativt och kvalitativt insiktsarbete som t ex djupintervjuer, observationer och data. Du arbetar i nära samarbete med verksamheten och kan förmedla slutsatser och insikter på ett sådant sätt att de når och skapar värde för mottagare över hela organisationen.
Du kommer ansvara för att hålla i workshops och presentationer i syfte att utveckla vår tjänstedesign. En del av rollen handlar om att leda, facilitera och utveckla processer och samarbeten utifrån ett designorienterat arbetssätt. Du kommer dessutom ansvara för att planera, implementera, och följa upp arbete för olika tjänstedesignprocesser inom Retail.
Då rollen är ny inom teamet har du alla chanser att vara med och bygga upp service design arbetet inom retail utifrån din kompetens och tidigare erfarenhet. Det är en innovativ roll där du kommer vara en avgörande person i vår arbete att utveckla framtidens retailaffär.
Är du den som kommer att göra det?
Din kreativitet och initiativförmåga tar dig snabbt framåt i ditt vardagliga arbete och du har lätt för att identifiera nya tillvägagångssätt för att utveckla ditt arbete. Du gillar att arbeta analytiskt samtidigt som du har förmågan att på ett enkelt och uppmuntrande sätt kunna presentera nya insikter för team, projekt- och ledningsgrupper.
Du har flera års erfarenhet av arbete som Service Designer och har god kompetens inom planering och ledning av olika uppdrag. Du har mycket goda kunskaper och lång erfarenhet av kundinvolvering och metoder för att nå kvalificerad kundinsikt. Du bör ha erfarenhet av både analytiskt och strategiskt arbete och hur design används som verktyg i innovation och tjänsteutveckling.
Tidigare erfarenheter inom retail och konsumentprodukter är meriterande och likaså om du har tidigare erfarenheter av digitaliseringsresa inom retail. Starkt meriterande om du har erfarenhet av verktygen Sketch och InVision för prototypgenerering.
Vi är Svenska Spel
På Svenska Spel får du möjlighet att växa och utvecklas tillsammans med ca 2100 engagerade kollegor. Vi är modiga, nyfikna och vi strävar efter enkelhet i allt vi gör. Vi vill att spel ska vara till glädje för alla - för våra medarbetare, kunder och gäster, för idrotten och för samhället i stort. Vi sponsrar idrottsrörelsen på alla nivåer, förebygger spelproblem och låter vinsten gå tillbaka till samhället.
Ansökan och kontaktuppgifter
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Solna. Vi gör urval och intervjuer löpande så skicka in din ansökan redan idag.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Annika Camara, Chef kanalutveckling, annika.camara@svenskaspel.se. Funderar du på något gällande rekryteringsprocessen hör du av dig till vårt Talent Acquisition team, teamta@svenskaspel.se
LI-SVS
Kontaktpersoner på detta företaget
Ann-Catrine Snis
08-50895453