Service designer, Solna

Arbetsbeskrivning

Gillar du att förenkla komplexa processer och skapa upplevelser i världsklass samtidigt som du har koll på de senaste och kommande trender? Ser du fram emot att facilitera workshops, sätta ihop strategier samt samla på dig insikter genom användarintervjuer och nära samarbete med marknadsanalytiker?

Då är det dig vi söker!

 

Bli en del av vårt team

Vi på Digital Solutions and Development bygger kundlösningar för PostNords nordiska marknader.

Vårt mål är att ge våra kunder de absolut bästa tjänster inom logistik. Du kan läsa mer om oss på https://www.linkedin.com/showcase/postnord-digital/.

Efterfrågan på bra logistiktjänster har ökat och vi vill vara en självklar del av lösningen. Att skicka eller ta emot att paket med PostNord ska vara så smidigt det bara går. Vårt UX-team ser till att vi kan skapa bättre, mer användarvänliga och enhetligt designade tjänster riktade mot konsumenter, e-handlare och större företag. 

Vi söker nu en Service Designer som sätter kunden i fokus och hjälper oss att skapa en nordisk upplevelse i världsklass för alla våra tjänster tillsammans med andra medlemmar i UX-teamet.

 

Arbetsuppgifter

I rollen som Service Designer kommer du bland annat arbeta med att:

- Genomföra användarresearch, både kvalitativt och kvantitativt.
- Analysera och presentera insikter till olika produktteam och resten av organisationen.
- Designa och ansvara för kundresor av våra digitala tjänster.
- Arbeta nära utvecklare, produktägare inom Market Webb-teamet och andra intressenter inom PostNord.

 

Vi söker dig med

- Relevant utbildning inom Service Design eller motsvarande område.
- Minst 3 års arbetserfarenhet som Service Designer.
- Erfarenhet av att planera och genomföra workshops.
- Förmågan att analysera insikter och användarbeteenden genom t.ex. Google Analytics.
- Har jobbat med att ta fram kundresor för specifika och övergripande produkter/tjänster.

Det är meriterande om du

- Har jobbat med design system och förstår att det du designar ska passa in i vårt varumärke och i ett digitalt ekosystem.
- Erfarenhet av att ha jobbat med webb och app.
- Har tidigare jobbat med stora och komplexa siter för olika marknader.
- Kunskap och erfarenhet inom UX writing.
- Förstår IT-processer som Scrum, Kanban och Agile.

 

Vi erbjuder dig

- Inflytande att skapa produkter och tjänster som används av hela Sveriges och nordens befolkning.
- Friskvårdsbidrag och tillgång till kontorets gym och simhall.
- Personalförmåner genom PostNords egen personalstiftelse https://www.postnordplus.com/.
- Goda tjänstepensionsvillkor.
- Goda utvecklingsmöjligheter.

 

Vi gör vardagen enklare

PostNord är den ledande leverantören av kommunikations- och logistiklösningar till, från och inom Norden. Vi säkerställer postservicen till privatpersoner och företag i Sverige och Danmark. Vi strävar efter att göra vardagen enklare och mer hållbar för alla som bor och arbetar i Norden. Vi är ansvarstagande, modiga och engagerade, och leder effektivt förändring oavsett om vi leder oss själva eller andra. Vi uppmuntrar lagarbete, uppriktighet och positiva relationer på arbetsplatsen. Vi bygger vidare på våra framgångar och lär oss av både kollegor och misstag. Människor med olika bakgrund arbetar hos oss. Du kommer därför vara en del av en arbetsplats med stor mångfald, vilket bidrar till bättre resultat för verksamheten. Besök oss på www.postnord.com

Ansök

Vi ser fram emot din ansökan! Har du någon fråga eller fundering är du välkommen att kontakta Mikaela Englund, mikaela.englund@postnord.com.  

 

För fackliga kontaktpersoner se https://www.postnord.com/sv/karriar/kontakt/facklig-kontakt.

 

#LI-hybrid #ServiceDesigner #PostNord

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PostNord Group
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 september 2022
  • Ansök senast: 31 oktober 2022

Liknande jobb


25 november 2024