OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Fortum är ett europeiskt energiföretag med verksamhet i mer än 40 länder. De förser sina kunder med el, gas, värme och kyla. Fortum erbjuder smarta lösningar för att förbättra resurseffektiviteten med ett mål att involvera sina kunder och samhället i omställningen till en renare värld. Tillsammans med dotterbolaget Uniper är de den tredje största producenten av CO2-fri el i Europa. Fortums aktie är listad på Nasdaq Helsinki och Unipers aktie på Frankfurtbörsen.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som Service designer kommer du att ta del av ett nytt team som arbetar med tjänsteutveckling, i din roll kommer du att undersöka och förstå kundernas behov och designa en bra lösning. Du kommer att driva användarstudier, designa processer och även hålla i workshops.
En viktig del är även att undersöka kundens behov för att sedan skapa en helhetsbild så att du kan sätta ihop ett förslag på erbjudande och skapa en design till tjänsten. Detta gäller för nya tjänster så väl som förbättringar av existerande. Fortum som företag erbjuder tjänster både till privatkunder och till företag. Områden som kommer vara i framkant är elavtal, elmobilitet och solpanel-tjänster, för närvarande levereras erbjudanden på Fortum via telemarketing, via app eller webb.
Uppdragslängd: 6 månader med goda möjligheter till förlängning eller överrekrytering
Start: Omgående
Omfattning: Heltid, öppna för en deltidslösning
Din profil
Vi söker dig som har en relevant utbildning och tillräckligt med relevant erfarenhet för att känna dig bekväm i rollen, möjligtvis 2-3 år. Områden du ska vara bekant med är service blueprints, journey mapping och user reasearch experience. Det är även meriterande men inget krav på att skapa mockups i form av grafik och copy.
Om oss
I över 30 år har Clevry varit en game changer för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.
Rekryteringsprocessen
Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.
Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry-se/)