Service Desk Agent

Service Desk Agent

Arbetsbeskrivning

Service Desk Agent
Uppdragsbeskrivning:
Hantera alla inkommande (via telefon eller via en portal) ärenden avseende IT på ett större internationellt företag. Ta emot inkommande telefonsamtal/ärenden och lösa dessa remote.
Kompetenskrav:
God erfarenhet av att arbeta som IT-tekniker med kundkontakt inom organisationen
Certifierad Microsoft Windows Desktop Support och Microsoft Office Support
God kunskap inom Active Directory
Grungdläggande kunskap inom "Network connection / protocol"
ITIL v3 Foundation
Mycket god kunskap inom INC (Incident Management Process) och REQ (Service Request Fulfillment) processer
Mycket god kommunikationsförmåga både i tal och skrift på svenska och engelska
Mycket hög nivå på kundhantering och samarbetsförmåga samt kommunikation
Självständig och lösningsorienterad arbetssätt samt proaktiv inställning och professionellt arbetssätt.

Meriterande kompetens:
Erfarenhet av arbete inom IT Service Desk

OBS! Uppdraget är säkerhetsklassat och kontrakt skrivs på efter godkänd säkerhetsklassning.
Startdatum: sept 2020
Plats: Stockholm
Arbetstid: 40h
Språk: svenska och engelska

Sammanfattning

  • Arbetsplats: JobMetz AB STOCKHOLM
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 augusti 2020
  • Ansök senast: 11 september 2020

Postadress

Torkel knutssonsgatan 27
STOCKHOLM, 11825

Liknande jobb


23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024