OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Konsulten behöver:
I varje givet ögonblick vara svaret på kundens problem, vilket i den här rollen innebär:
Kunna behålla lugn och fokus i stressiga situationer
Tycka om att arbeta i en serviceroll med allt vad det innebär
Vara flexibel och ha intresse av att lära nytt
Tycka om att arbeta i team och nå givna mål tillsammans
Förmåga att identifiera kundens problem och kunna sätta det i ett större sammanhang, för att hitta bästa lösningen
Kunna ge oöverträffad service - kundnöjdhet är A och O i Tietos leveranser
Konsulten behöver även:
Ha erfarenhet av att arbeta med 1st, 2nd line support och/eller Service desk agent med 1-3 års erfarenhet av 1st line-arbete.
Ha baskunskaper i ITIL (Incident, Problem, Request & Change)
Ha vana av felsökning på egen hand.
Ha erfarenhet av att jobba mot SLA:er på telefoni och ärenden av varierande prioritet och personligen ansvara för resultatet.
Erfarenhet att ha personligt ansvar att hantera samtal och backlog simultant.
Ha erfarenhet av att lösa så mycket som möjligt vid första kontakten med kundens slutanvändare. Gärna First contact resolution 65% eller högre.
Tidigare erfarenhet/baskunskaper av att ha jobbat med KCS metodik (kunskapsartiklar)
Förståelse av SLA:er och vad det innebär
Ha goda kunskaper i svenska och engelska - i så väl tal som skrift
Ha kunskap om Officepaketet, gärna Windows 10 samt mobila enheter
Vana av att supportera enterprise-kunder.
Kunna starta med kort framförhållning och arbeta heltid måndag - fredag enligt schemaläggning.
Kontaktpersoner på detta företaget
Elin Gheljai
0737269816
Jenny Frank
0728-560153
Elin Gheljai