Service Desk Agent till IS/IT

Arbetsbeskrivning

Vi är ett IT-team på 25 personer, som arbetar nära våra internkunder och övriga IT-team inom koncernen, för att kontinuerligt hitta de bästa lösningarna. Arbetsbeskrivning Som Service Desk Agent kommer Du att arbeta med IT-support på vår Service Desk som agerar gränssnitt mot våra användare för alla IT-relaterade problem och frågor. Tillsammans med tre andra agenter kommer Du att svara på vårt supportnummer. I vårt ärendehateringssytem jobbar Du med registrering, prioritering och uppföljning. Som Agent har Du ansvar för dina ärenden från anmälan till avrapportering mot användare. ServiceDesk har som målsättning att lösa de flesta incidenter på egen hand, men samarbetar [också ofta med applikationsgruppen och infrastrukturgruppen. Din bakgrund Vi vill att du har erfarenhet av IT-support sedan tidigare, helst från ett större företag och gärna[inom en global organisation. Vi tror att Du har goda tekniska kunskaper vad gäller MS Windows XP, MS Active Directory, Nätverk och MS Office. Erfarenhet av MS Sharepoint är önskvärd. Som person är Du serviceinriktad och ansvarsfull. Periodvis är arbetsbelastningen hög och det ställer krav på Dig att kunna prioritera. Du tycker om att arbeta i team och har lätt för att kommunicera, ibland även på engelska. Kännedom om ITIL är meriterande. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 22 februari. [

Sammanfattning

Liknande jobb


31 oktober 2024