Service Desk Agent till TietoEVRY

Service Desk Agent till TietoEVRY

Arbetsbeskrivning

Till vår kund TietoEVRY söker vi nya servicedeskmedarbetare till deras Servicedesk med placering i Stockholm, Värtahamnen.

Som ett av Nordens största IT leverantörer, ställer TietoEVRY höga krav på sina anställda och på de konsulter som representerar dem.

I gengäld får konsulten arbeta med varierande uppgifter med goda möjligheter till egen utveckling.

VI SÖKER DIG SOM:

- I varje givet ögonblick vara svaret på kundens problem, vilket i den här rollen innebär:
- Kunna behålla lugn och fokus i stressiga situationer
- Tycka om att arbeta i en serviceroll med allt vad det innebär
- Vara flexibel och ha intresse av att lära nytt
- Tycka om att arbeta i team och nå givna mål tillsammans
- Förmåga att identifiera kundens problem och kunna sätta det i ett större sammanhang, för att hitta bästa lösningen
- Kunna ge oöverträffad service - kundnöjdhet är A och O i Tietos leveranser


Du behöver även:

- Ha erfarenhet av att arbeta med 1st, 2nd line support och/eller Service desk agent med 1-3 års erfarenhet av 1st line-arbete.
- Ha baskunskaper i ITIL (Incident, Problem, Request & Change)
- Ha vana av felsökning på egen hand.
- Ha erfarenhet av att jobba mot SLA:er på telefoni och ärenden av varierande prioritet och personligen ansvara för resultatet.
- Erfarenhet att ha personligt ansvar att hantera samtal och backlog simultant.
- Ha erfarenhet av att lösa så mycket som möjligt vid första kontakten med kundens slutanvändare. Gärna First contact resolution 65% eller högre.
- Tidigare erfarenhet/baskunskaper av att ha jobbat med KCS metodik (kunskapsartiklar)
- Förståelse av SLA:er och vad det innebär
- Ha goda kunskaper i svenska och engelska - i så väl tal som skrift
- Ha kunskap om Officepaketet, gärna Windows 10 samt mobila enheter
- Vana av att supportera enterprise-kunder.
- Kunna starta med kort framförhållning och arbeta heltid måndag - fredag enligt schemaläggning.


INFORMATION

Plats: Värtahamnen
Befattning: Heltid 100%
Lön: Enligt överenskommelse

LÅTER DET INTRESSANT?

Då välkomnar vi dig att ansöka till oss så snart som möjligt då vi hanterar ansökningar löpande. Skicka in ditt CV till oss redan idag via ”Skicka ansökan”.

Har du frågor gällande tjänsten, vilka Tavana är eller konsultrollen så är du välkommen att skicka mail till info@tavana.se. Vänligen notera att vi tar inte emot ansökningar via mejl.

Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Tavana IT
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 december 2021
  • Ansök senast: 18 juni 2022

Liknande jobb


IT-supportekniker

IT-supportekniker

27 december 2024

Helpdesktekniker

Helpdesktekniker

27 december 2024

Teknisk Support

Teknisk Support

27 december 2024

24 december 2024