OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som vill gå vidare i din karriär som supporttekniker till ett välkänt och etablerat bolag i stan. Du kommer att agera SPOC för alla IT-relaterade ärenden inom koncernen. Du kommer att vara en del av ett dedikerat team som sitter på huvudkontoret baserat i centrala Göteborg.
Start är så snart som möjligt för rätt person.
Arbetsuppgifter
Som supporttekniker i servicedesk kommer du som Single Point of Contact att hantera ärenden 1st/2nd line. Du kommer att hantera ärenden i ärendehanteringssystem, ta emot ärenden via telefon, mejl och chatt. Den största delen av ärendena hanteras remote. Ärenden dokumenteras löpande och du kommer att arbeta aktivt med att utveckla den befintliga kunskapsdatabasen. Du kommer att arbeta i Windowsmiljö och agera support för över 2000 system och applikationer.
Din profil och kvalifikationen
För att lyckas har du tidigare erfarenhet av IT-support och kundservice. Du har ett stort IT-intresse och har en god problemlösningsförmåga. Din vardag på jobbet blir självklart mer givande om du genuint uppskattar att hjälpa människor med deras IT-relaterade problem.
Du har tidigare erfarenhet av rollen som IT-supporttekniker i Windowsmiljö. Du har goda kunskaper svenska men även i engelska då du förutom svenska användare kommer att hjälpa användare baserade i andra länder där koncernen bedriver verksamhet.
Du rapporterar till chef för support/servicedesk.
Företaget erbjuder dig möjlighet att utvecklas i din roll som supporttekniker på en stor arbetsplats med varierad problemlösning i din vardag på jobbet. Du kommer att vara en del av ett gott gäng som alla arbetar stenhårt för att driva supportfunktionen framåt och att ge användarna bästa tänkbara service.
Något för dig? Ansökningar behandlas löpande så välkommen med din ansökan redan idag.
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi sätter stort värde på att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar.
Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Linda Åkesson på tfn: 0734-159 351 eller linda.akesson@centric.eu.
Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229