Service Desk Analyst

Arbetsbeskrivning

Rollen som Service Desk Analyst är en del av ett Operation Management Team som möjliggör en 24/7-operation som uppfyller kravet på att ta itu med supportförfrågningar för FoU-incidenter av hög grad, koordinera komplex ärendelösning och stödja/coacha servicedeskagenter på 1:a nivå. Rollen innebär ett skiftledande ansvar gentemot de skiftande servicedeskagenterna.

Arbetsuppgifter:

-
Arbeta i skift med en del av ett globalt 24/7 supportteam (Sverige, Indien)

- Övervaka GFO-kontaktsystemen (telefon, e-post, teams) och se till att svaren på eskalationer och förfrågningar är korrekt

- Tillämpa GFO-processen för nödberedskap för fall med hög prioritet och se till att SLA respekteras och kommunikation sker enligt processen

- Öka ärendekvaliteten under ett evenemang genom att se till att ärendets livscykel respekteras, meningsfulla ärendeuppdateringar utförs av serviceteamen och fullständig information tillhandahålls för att underlätta problemhantering

- Spåra Service Desks ärendebacklog och se till att ärendebearbetningen respekterar SLA:er

- Övervaka inkommande ärenden för att identifiera ett mönster för potentiellt allvarlig situation

- Använda tillgängliga systemövervakningstjänster för att identifiera potentiella problem med stor påverkan

- Lösa incidenter där det är möjligt att säkerställa att kunskapsbas skapas och uppdateras

- Koordinera lösningar med serviceteamet och användare för ärenden som kräver engagemang

- Utför onboardingaktiviteter kopplade till nya onboardings (tjänster, användare, lagkamrater)

- Ge feedback till Operation Management-teamet med förbättringsförslag

- Arbeta med projektuppgifter relaterade till verksamhetsförbättringar

Som person tror vi att du..

- Besitter en bred kunskap om IT-stacken (IT-infrastruktur, nätverk, lagring, plattform, moln, anslutning, applikationslager)

- Arbetskunskap om agil projektledning (sprintplanering, Kanban, etc.)

- Enastående interpersonell och kommunikationsförmåga på engelska och svenska i tal och skrift

- Entusiasm för att ge enastående kundservice, en stark problemlösningsförmåga och beslutsfattande

- Förmåga att arbeta självständigt och i team

- Organiserad, detaljorienterad och självmotiverande

- Tålamod att lösa tekniska problem med slutanvändare med olika tekniska förmågor

Meriterande:

- Kunskap om mjukvaruutveckling

- ITIL-kunskap

- BMC/SMP-verktyg

- MS Office + TEAMS

- Power BI

Start: Omgående start med hänsyn till uppsägningstid. Uppdraget är på heltid och är tillsvidare

Placeringsort: Stockholm

Ansökan: Intervjuer sker löpande och tillsättning sker vid rätt match

Vad vi står för:
Vi på Camai erbjuder ett av marknadens branschledande anställningsvillkor med stor frihet som ledord. Vi drivs av att hitta det bästa uppdraget för våra medarbetare. Det roligaste som finns är att hitta en perfekt matchning mellan konsult och kund. Vi vet att alla har ett drömarbete, och vi är ett tight entreprenörsdrivet team som arbetar för att se till att du tycker att det är roligt att gå till jobbet, varje dag. Vi tror att kompetenta människor dras till varandra och vill jobba med likasinnade i spännande kunduppdrag.

Vi har en av marknadens mest förmånliga ersättningsmodell anpassad för en modern konsultorganisation med mycket frihet. Vi har helt enkelt kul tillsammans!

Varför ska du välja oss?
Med många års erfarenhet i konsultbranschen har vi valt våra tre värdeord med omsorg; kommunikation, ambition och balans. För att lyckas tror vi att våra medarbetare får vara med och forma sitt arbete efter prioriteringar och intresse i livet. Med din ambition och rätt verktyg från oss ser vi till att du utvecklas och samtidigt belönas på vägen.

Vill du vara en del av vår fortsatta tillväxt?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Camai
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 januari 2023
  • Ansök senast: 9 juli 2023

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024

20 december 2024