Service Desk Analyst till spännande Göteborgsföretag!

Service Desk Analyst till spännande Göteborgsföretag!

Arbetsbeskrivning

Brinner du för kundservice och har ett stort intresse för IT? Vill du arbeta i en organisation där det är högt i tak och du blir del av en familjär grupp med engagerade kollegor? Är du naturligt kommunikativ och uppskattar problemlösning? Då har vi rollen för dig!

Din roll som Service Desk Analyst
I rollen som Service desk Analyst kommer du hantera IT-supportärenden via telefon, chat och mail. Teamet består av fem personer som struktureras enligt en 1stline och 2ndline support där du förväntas hantera enkla som såväl omfattande ärenden såsom djupare felsökningar, installationer och fjärrstyrning. I rollen ingår ett tätt samarbete med kollegor inom supportteamet där du förväntas med ditt engagerade förhållningssätt och analytiska ådra leverera hög service i varje ärende.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
• Supportera IT-ärenden via telefon, chat och mail
• Felsökningar, installationer och fjärrstyrning
• Löpande dialog med kollegor och kunder samt aktivt dokumentera ärenden

Dina kvalifikationer
• Ett härligt driv och en analytisk förmåga
• Initiativtagande och naturligt kommunikativ
• Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Vi söker dig som brinner för att ge förstklassig service och att lösa problem. Du är ansvarsfull, flexibel och trivs som bäst när du har att göra. Eftersom arbetet ibland innebär högt tempo är du stresstålig och effektiv, utan att tumma på kvaliteten och servicen gentemot verksamhetens spännande kunder. Givetvis är alltid erfarenhet meriterande men störst vikt läggs vid personliga egenskaper och erfarenhet av någon typ av service.

Vad du kan förvänta dig
Du blir del av ett team med högt i tak, där gruppen tillsammans tar sig an ärenden och delar med sig av sina kunskaper.
Under den första tiden kommer du få en gedigen introduktion och löpande utbildas för att få rätt förutsättningar att trivas i rollen.

Övrigt
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Konsultuppdrag 6 mån (goda möjligheter till förlängning eller övertagande)
Plats: Göteborg
Lön: Enligt överenskommelse

Låter rollen som Service Desk Analyst intressant? Urvalet sker löpande, tveka därför inte att ansöka redan idag! I denna rekryteringsprocess kommer stor vikt att läggas vid personliga egenskaper. Vi på Needo ser fram emot att höra från dig!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Needo Recruitment
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 november 2022
  • Ansök senast: 14 december 2022

Liknande jobb


1 november 2024

1 november 2024

IT-Supporter

1 november 2024

Senior IT Supporttekniker – Solna

Senior IT Supporttekniker – Solna

1 november 2024