Service Desk-analytiker sökes till globalt telekombolag!

Service Desk-analytiker sökes till globalt telekombolag!

Arbetsbeskrivning

Vill du få en inblick i morgondagens teknik och vara delaktig i arbetet med att ge teknisk support i en global omfattning? Har du erfarenhet av IT och vill du arbeta administrativt med möjlighet att arbeta hemifrån? Då är tjänsten som Service desk-analytiker något för dig. Varmt välkommen med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för kunds räkning en Service desk analytiker. Kunden är en av de större globala aktörerna inom telekom. Denna tjänst är fördelad på två-skift och med möjlighet att arbeta hemifrån.

#

Du erbjuds


* Den här tjänsten passar dig som vill utvecklas inom IT branschen och bidra till att ge högklassig support till den dagliga verksamheten.
* Här får du chansen att arbeta på ett företag med stark företagskultur och med många kompetenta kollegor som arbetar med morgondagens teknik.


Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos vår kund.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Som Service desk-analytiker kommer du vara en del av ett globalt support team som hanterar supportärenden. Du kommer ta emot olika komplexa ärenden för att sedan analysera och hantera dem.

Du kommer till exempel att:


* Hantera komplexa supportärenden med hjälp av GFO (Global Front Office)
* Övervaka GFO:s kontaktsystem
* Spåra backlog och se till att ärendehanteringen respekterar aktuella SLA:er (tjänstenivåavtal)
* Övervaka inkommande ärenden och identifiera mönster
* Ta fram förbättringsförslag
* Hålla i onboarding-aktiviteter


VI SÖKER DIG SOM
- Har en bred erfarenhet av IT-relaterade arbeten. Exempelvis IT-infrastruktur, nätverk, lagring, eller Cloud. Utöver det ska du ha stort intresse för IT och teknik, vilket ska framgå tydligt i din ansökan och i din motivering
- Arbetserfarenhet av agil projektledning
- Du behärskar engelska väl i tal och skrift
- Du kan ge högklassig support
- Du ser tjänsten som långsiktig och har inga problem med att arbeta 2-skift

Meriterande:


* Erfarenhet av programutveckling
* Erfarenhet av ITIL
* Erfarenhet av BMC/SMP verktyg
* Kunskaper i MS Office och Teams
* Erfarenhet av Power BI


Som person är du en lösningsorienterad och har inte några problem med att arbeta under högt tryck. I tjänsten kommer du att arbeta administrativt och det är därför viktigt att du är organiserad, detaljorienterad och noggrann. Du är driven och tycker om att ta egna initiativ. Att arbeta med många arbetsuppgifter samtidigt tycker du är roligt och du ser även denna tjänst som långsiktig.

Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, 2-skift
* Placering: Rosersberg, Kista eller remote


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 januari 2023
  • Ansök senast: 23 februari 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


9 oktober 2024

8 oktober 2024