OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Region Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling.
Regionledningsförvaltningen har i uppdrag att stödja kärnverksamheternas processer inom olika kompetensområden. Förvaltningen ger också stöd och kvalitativa underlag till regiondirektören och politikerna.
IT och digitalisering blir en allt mer integrerad del av hela Region Västernorrlands verksamhet. Digitaliseringen och teknikutvecklingen innebär stora möjligheter att utveckla verksamheten. Exempelvis kommer vi inom en snar framtid att se tillämpningar av artificiell intelligens, monitorering av patienter i hemmet, virtuella vårdrum med mera.
.
Nu när vi står inför nya spännande utmaningar med kommande uppdrag inom Regionen behöver vi utöka våra resurser på Servicedesk.
Har du erfarenhet av att jobba i en kundservice eller med support och vill fortsätta utvecklas inom IT-support så är det här en bra chans att prova hur det är att jobba hos oss. Som medarbetare i Service Desk kommer du att tillsammans med övriga kollegor ta emot, handlägga och felsöka ärenden inom ditt kompetensområde som kommit in via telefon eller självserviceportalen.
Tjänsten passar dig som har erfarenhet av kundservice/användarstöd och har ett stort intresse för IT och att göra ditt bästa för att supporta användare.
Du är användarens första kontakt och du ger support via telefon, mail och fjärrstyrning. Du ger support på bland annat klienter, applikationer och nätverk. Du hanterar konto- och behörighetsadministration, hantering av kommunikationsproblem, telefoni och mobiltelefoni. En del administrativa uppgifter ingår också.
Genom ditt bemötande skapar du en känsla av trygghet och genom ditt agerande säkerställer du att användaren får rätt service utifrån dennes behov. Eftersom ditt huvuduppdrag är att hjälpa och stötta användare så är det viktigt att du trivs med att ge service via telefon.
Du har som lägst gymnasieutbildning och erfarenhet från arbete inom kundservice. Det är meriterande om du har erfarenhet av IT-support från tidigare anställning. Kompetens inom Hälsa- och sjukvård i kombination med ett stort intresse för IT där du på annat sätt skaffat dig kompetens inom nedanstående områden är också relevant bakgrund.
Kompetensområden:
- Microsoft Windows 10
- Office 365
- Active Directory
- Mobila enheter
Vi arbetar i processer enligt ITILs ramverk och ITIL certifiering är därför meriterande.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Vi ser att du är en serviceinriktad, pedagogisk problemlösare med förmåga att anpassa din kommunikation till mottagaren. Du har förmåga att se till helheten och det större perspektivet och har uppnått personlig mognad.
Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Du får tillgång till regionens friskvårdsanläggningar i Sundsvall, Härnösand, Örnsköldsvik samt Sollefteå. Genom din anställning hos oss har du flera anställningsförmåner som exempelvis tillägg till föräldraförsäkringen, extra semesterdagar när du fyllt 40 år, möjlighet att löneväxla till tjänstepension. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. Region Västernorrlands arbetsplatser är rökfria och vi tillämpar rökfri arbetstid.
Välkommen in med din ansökan!
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.