OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Service Desk Manager
IT-drift är en avdelning med ansvar för design, drift och underhåll av koncernens datanät, Stadsnätet, Helsingborg Stads förvaltningsnät samt kapacitetsförbindelser till externa kunder.
Du vill leda utvecklingen av vår nya Service Desk
Idag har vi en fungerande Help Desk för våra kunder i koncernen.Din första utmaning blir att leda utvecklingen av vår nuvarande Help Desk till en Service Desk med höga krav på att stödja kunderna i deras behov av snabb och effektiv hjälp i IT frågor.
Rollen som Service Desk Manager innebär ansvar för operativ leverans och daglig produktion av Service Desks produkter enligt avtalade servicenivåer.Du ansvarar för att processer, rutiner och system finns och att dessa är uppdaterade som stöd för att uppfylla de krav som ställs.
Du är drivande och ansvarstagande
Vi ser gärna att du har högskoleutbildning inom IT samt några års arbetslivserfarenhet inom IT-support.Har du varit med och byggt upp en liknande funktion innan ser vi det som en merit.Du bör ha goda kunskaper om ITIL, med inriktning på användarsupport.Certifieringar inom ITIL ses som en merit.Som person är du drivande och självgående med stor initiativförmåga.Du har lätt för att samarbeta och fungerar bra i grupp.Att du är ansvarstagande, serviceinriktad och flexibel är andra viktiga egenskaper för att trivas och lyckas med detta arbete.
B-körkort är ett krav.
Välkommen med din ansökan senast den 14 maj.