Service Desk Manager Nordic

Service Desk Manager Nordic

Arbetsbeskrivning

Zeppelin Sverige AB är exklusiv återförsäljare för Caterpillar Inc. i Sverige och erbjuder nya och begagnade entreprenad- och gruvmaskiner, uthyrningstjänster samt motorer och elgeneratorer. I utbudet finns mer än 100 maskintyper, från minigrävmaskiner till gigantiska gruvtruckar. Maskinerna är driftsäkra, bränsleeffektiva och bygger på modern teknologi. I segmentet för motorer och generatorer är Zeppelin en ledande leverantör av lösningar för applikationer inom industri, marin och järnväg. Den svenska verksamheten är komplett med försäljning, service, finansiering och uthyrning. I organisationen finns gedigen kunskap hos servicetekniker och ingenjörer som servat Caterpillar-produkter under årtionden. Zeppelin tar hand om kunder i hela Sverige och har cirka 520 anställda på 14 platser från norr till söder. Zeppelin Sverige AB är en del av den tyska Zeppelin-koncernen. Mer information finns på zeppelin-cat.se.



Din roll

På Business IT i Norden är vårt mål och främsta uppgift att bli en partner till vår verksamhet. I denna strävan söker vi nu en Service Deskchef för Norden, för att säkerställa att vi levererar den support som behövs, skapa en effektiv verksamhet och rikta blicken framåt med effektiva lösningar.

Du kommer att arbeta nära vår verksamhet, IT i Norden och central IT i Tyskland. Största fokus kommer att vara på att styra den nordiska supporten med gemensamma processer och arbetssätt. Avdelningen du kommer att leda består av 8 personer i Danmark och Sverige, varav en team lead i Danmark. Du kommer att ha 5 direktrapporterande.

Ansvaret omfattar:
* Ansvar för supportverksamheten i SBU Norden (Danmark och Sverige)
* Ansvar för incident- och request- processerna
* Ansvar för joiner- och leaver- processerna
* Arbeta med processförbättringar
* Styra och leda servicedeskens arbete
* Genomlysning av supporten i Norden
+ Samordning Danmark och Sverige
* Ta fram KPI:er och SLA’er för supporten och arbeta med dessa
* Kommunikation och synkronisering med verksamhet, lokal IT och central IT
* Ansvara för och fördela resurser för lokala och centrala IT projekt där supportpersonal behövs
* Ansvar för att nya tjänster kommer in till supporten på rätt sätt
* Operativt arbete i servicedesk vid behov
* Anpassa supporten till dagens verklighet med hybridarbete och agila arbetsätt där vi har verkstäder utspridda
* Medarbetarsamtal, uppföljning och lönesamtal

Din bakgrund

* Relevant akademisk examen eller motsvarande kunskaper inom IT
* Gedigen erfarenhet av ITSM och ITIL, erfarenhet om Efecte är ett plus
* Ledarerfarenhet
* Erfarenhet av operativt arbete i en IT servicedesk
* Erfarenhet av processarbete
* Kunskap om M365
* ITIL cerifiering

Din profil
* Du har ett genuint intresse av service, arbetssätt, processer, organisation, leda och utveckla medarbetare och vilja att leverera de bästa servicedesktjänsterna.
* Du är drivande och har en god förmåga att skapa ordning och struktur.
* Du är positiv och tycker om att arbeta med människor
* Du är prestigelös och har en god förmåga att skapa bra stämning
* Du talar engelska och svenska flytande, danska och tyska är ett plus
 

Denna position kommer att vara baserad på Zeppelins huvudkontor i Mölndal, och du kommer att rapportera till Head of Business IT Nordics.

Resor kommer att förekomma – då vår organisation är utspridd i Norden, även resor till Tyskland kan förekomma då vår centrala IT är baserad där.

Frågor: Kontakta rekryterande chef Mimmi Espeland, +46(0)725009200

Sista ansökningsdatum: 2022- 07-17

Urval kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Zeppelin Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 juni 2022
  • Ansök senast: 17 juli 2022

Postadress

Godsvägen 8
BORLÄNGE, 78472

Liknande jobb


16 september 2024

16 september 2024