OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vårt affärsområde Service Desk levererar insourcade Service Desk åtaganden och tillhörande verktyg på plats hos våra kunder. Inom affärsområdet levererar vi även konsultinsatser inom ITSM-området och stöd i konfiguration och implementation av Service Desk verktyg, CMDB, Asset Management och liknande stödfunktioner för IT-verksamheten med tillhörande integrationer. Nu söker vi en Service Desk Manager.
Arbetsuppgifter
I tjänsten som Service Desk Manager kommer du att arbeta på plats hos en av Data Ductus kunder i Haninge/Handen. Du samordnar den dagliga driften av Service Desk-funktionen där Data Ductus har ett helhetsåtagande. Du kommer bl a att coacha och arbetsleda medarbetarna samt vara kontaktlänken mellan Service Desk-funktionen och kunden i det dagliga arbetet. Ditt arbete kännetecknas av ett nära och förtroendefullt samarbete där din uppgift bl.a. är att stötta både kunden och Service Desk-personalen i syfte att fortlöpande utveckla, förbättra och förädla leveransen. Du har också en viktig roll i kontakten med övriga tjänsteleverantörer där vi tillsammans arbetar med att kontinuerligt förbättra kvalitet i den sammantagna leveransen.
Administrativa uppgifter ingår också i arbetet, t.ex. schemaläggning och semesterplanering.
Din profil
Du har minst 6 års arbetslivserfarenhet inom ITSM/Service Desk-området, gärna inom roller såsom:
• Service Desk Manager
• Incident manager
• Dispatcher
Du har erfarenhet av att vara ledare och har goda ledaregenskaper och har kunskap inom ITIL Service Operation.
Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet av etableringsprojekt inom Service Desk/ITSM-området, t ex projekt för uppbyggnad av Service Desk eller implementation av ITIL-processer.
• Att etablera rapporteringsformer till kund utifrån överenskomna KPI:er.
• Erfarenhet av ITIL Continual Service Improvement.
• Erfarenhet av att relatera till leverantörer inom infrastrukturområdet, när det gäller exempelvis nätverk, telefoni, andra infrastruktur-leveranser.
• Erfarenhet av att konfigurera Service Desk-verktyg såsom ServiceDesk Plus, ServiceNow och Remedy samt att bygga upp stöd för ITIL-processer i motsvarande verktyg.
Som person är du positiv, driven och miljöskapande. Du kan förmedla teamkänsla och engagemang till medarbetarna inom uppdraget.
Körkort och flytande svenska och engelska i tal och skrift är ett krav.
Om tjänsten
Ort: Stockholm, uppdrag hos kund planeras till Haninge/Handen.
Omfattning: Heltid.
Tillträde: Enligt överenskommelse.
Frågor
Kontakta gärna Thomas Löfroth, Fredrik Hagberg eller Stefan Ståhl om du har frågor kring tjänsten. De nås på 0910-73 23 00.
Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt. Tjänsten kan komma att tillsättas inom kort och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden. Maila CV och en kort beskrivning av dig själv till career.uppsala@dataductus.se.