Service Desk Manager till Tunstall

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta i ett affärsdrivet bolag med en marknadsledande position, tydligt syfte och goda värdegrunder?

Tunstall är världsledande inom välfärdsteknologi för vård och omsorg av äldre, funktionshindrade och kroniskt sjuka. Våra tjänster hjälper människor att få en tryggare vardag och leva det liv de själva valt.

Nu söker vi en Service Desk Manager, till vårt nordiska huvudkontor i Malmö. Kanske är det dig vi letar efter?

Om rollen:

Som Service Desk Manager driver och vidareutvecklar du Tunstalls nordiska Service Desk som idag består av ca 15 medarbetare. Du ansvarar för kvaliteten i vår support & tjänsteleverans, och du kommer att fortsätta att bygga upp en 24/7 supportverksamhet.

Service Desk Manager är medlem i Tunstalls svenska ledningsgrupp och rapporterar till VD.

Exempel på arbetsuppgifter:

- Personalansvar - att stödja, leda, motivera och skapa rätt förutsättningar för medarbetarna i din organisation att kunna leverera enligt uppsatta mål och med hög kundnöjdhet. Rekrytering och schemaläggning etc.
- Löpande driva utveckling av avdelningens arbetsprocesser, för att effektivisera och automatisera support- och leveransfunktionen.
- För Tunstall är våra kunder i centrum - i denna roll ingår naturligt relationsbyggande med kunder, partners och leverantörer.


Om dig:

Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper! Som person är du trygg, engagerad, lyhörd, driven och tydlig. Du är bekväm i din ledarroll och drivs av att utveckla och effektivisera arbetet samtidigt som du coachar och motiverar dina medarbetare.

I detta jobb behövs utmärkt kommunikationsförmåga i både svenska och engelska.

- Vi söker dig med erfarenhet av att leda en Service Desk där man ansvarat för incidenthantering och tjänsteleverans.
- Du har tekniskt intresse och god erfarenhet av ITIL.
- Med fördel har du arbetat i ett bolag som har egenutvecklade produkter.
- Att ha arbetat i ServiceNow är meriterande.


För att lyckas i rollen krävs det att du har hög ansvarskänsla för dina arbetsuppgifter och för att organisationen ska nå sina mål. Du arbetar strukturerat och kan prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt samt levererar inom utsatta tidsramar. Du vill överträffa kundernas förväntningar och har förmågan att kommunicera och hitta lösningar på problem.

Tunstall är inne i en förändringsfas då omvärlden och marknaden ställer nya krav på oss som bolag. Detta innebär bla en förflyttning från produkt till tjänst samt från lokala installationer till hostade molnlösningar. Som Service Desk Manager är du högst delaktig i denna förändring och driver din avdelning i denna riktning.

Om oss:

Tunstall ligger långt fram i branschutvecklingen vad gäller produktutveckling och teknisk kompetens. Kunderna finns i nuläget främst inom kommunal/offentlig äldrevård men det finns även en stor framtida tillväxtpotential inom hälsovård/landsting och den privata sektorn (B2B).

Som tidigare nämnt är Tunstall i en förändrings- och omstruktureringsfas då omvärlden och marknaden ställer nya och högre krav på oss som bolag. Denna transformation sker inom bl.a. följande områden; Privatisering - från offentligt finansierad till privat äldrevård - Digitalisering - teknikskiftet från analoga produkter till digitala ”tjänstefiering” - från produkter till tjänster ”molnifiering” - från lokala installationer till hostade molnlösningar .

Om att jobba på Tunstall:

Våra anställda är vår viktigaste resurs!

Som medarbetare på Tunstall får du ett tydligt mandat, frihet under ansvar samt stora möjligheter att påverka och bidra med egna idéer. Vi söker dig som ser möjligheter, vill vara med och påverka genom att dela med dig av din erfarenhet, ditt engagemang och ditt driv.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och våra värderingar: Customer Focus, Collaboration, Innovation & Accountability.

Vi sitter i nya fräscha lokaler i Hyllie i Malmö med goda kommunikationsmöjligheter.

Läs vad våra medarbetare säger om att jobba på Tunstall (https://careers.tunstall.se/pages/i-huvudet-pa-oss)

Placeringsort: Malmö. När situationen tillåter innebär denna tjänst resande, främst inom Sverige.

Känner du igen dig i beskrivningen av rollen? Då vill vi veta mer om dig! I denna rekrytering samarbetar vi med Cabeza. För att veta mer om tjänsten kontakta gärna rekryteringskonsult Malin Schultz: malin.schultz@cabeza.se

Självklart hanterar vi din ansökan konfidentiellt.

Sökord: Service Desk Management, ITIL, Technical Support, Customer Support Service, ServiceNow

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Schultz
+46(0) 72 576 25 45

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Cabeza
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 juni 2021
  • Ansök senast: 15 december 2021

Besöksadress

Malmöhusvägen 1, Malmö
None

Postadress

Malmöhusvägen 1
Malmö, 21118

Liknande jobb


Objektspecialist IT

Objektspecialist IT

20 december 2024

Process Lead - Incident & Problem Management

Process Lead - Incident & Problem Management

20 december 2024

Global Sales Engineering

Global Sales Engineering

17 december 2024

13 december 2024