Service Desk Manager till våran Nordiska IT-avdelning

Arbetsbeskrivning

Vill du stå i spetsen för ett gäng duktiga Service Desk medarbetare och påverka framtiden på ett expanderande företag? Vi söker nu efter en erfaren IT-chef som har viljan och förmågan leda och driva leveransen av Service Desk tjänster för våran nordiska IT-avdelning.

Din utmaning
Ditt ansvar kommer att vara att organisera ditt team och tillsammans se till att leverera Service Desk tjänster i världsklass. Du kommer att ansvara att alla incidenter och serviceanmälningar hanteras effektivt och enligt överenskomna SLA´s.

Huvudsakliga uppgifter och ansvarsområden:

• Se till att serviceförfrågningar som tilldelas en gruppmedlem blir lösta
• Ansvara för incident management och eskalering 
• Delta i SLA utvecklingen
• Hanterar, granskar och skicka KPI-rapporter till Regional Manager
• Utveckla automatiserings- och serviceförbättringar
• Hantera inköp av nya servicefunktioner
• Skapa karriärutvecklingsplaner, träna och tillhandahålla lämpligt mentorskap och coaching för ditt team

 

Söker vi just dig?
Du är en lagspelare som trivs i rollen som ledare och har viljan och förmågan att förändra. Du kan jobba proaktivt, blir inte rädd för utmaningar, ser helheten och driver projekt och förändringar mot sina avslut. Kommunikation är en viktig del av jobbet, därför ser vi att du är klar och tydlig i din kommunikation såväl utåt i företaget som inåt mot ditt team.

Vidare så har du följande erfarenheter/kompetens:

• Minst 5 års erfarenhet av liknande roll
• Erfarenhet av att hantera outsourcingavtal, KPI och SLA
• Erfarenhet av IT Service Desk, infrastruktur och Operations
• Goda kunskaper i Windows XP, Windows 7, SQL, Oracle, Linux, Citrix
• Erfarenhet av att hantera 3:e nivå av support i ett komplex IT miljö
• Erfarenhet av projektledning
• Flytande Svenska och Engelska

Utbildning:

• Universitetsexamen eller YH utbildning, helst i ett tekniskt ämne
• ITIL 3 certifiering

Vem trivs här?
Det företag som du kommer att bli en del av har ett starkt fokus på medarbetarens välbefinnande och har de senaste åren varit topp fem i Sverige på medarbetarundersökningen Great Place to Work.

Om oss
Tjänsten avser en tillsvidareanställning i vårt konsultteam på Modis, men det finns också möjlighet till permanent anställning hos kunden.

Modis är Adecco Groups internationella varumärke, specialiserat på förmedling av de vassaste IT-och ingenjörskompetenserna. Vi finns representerade i USA, Kanada och Europa med över 100 kontor och mer än 600 000 medarbetare i arbete varje dag.

Vi på Modis strävar ständigt efter att hjälpa våra kunder och konsulter att uppnå karriärmässig framgång. Genom att tillhöra oss på Modis kommer din vardag som konsult vara varierad med nedslag i många branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät.

Låter detta bra?
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig på vår hemsida via länken/formuläret nedan.

Vid frågor om rekryteringsarbetet kontakta Dario Villaman på tel: 073 684 74 92.

Välkommen med din ansökan!

 

Sökord: supportchef support-chef supportansvarig

Kontaktpersoner på detta företaget

Business Manager Per Gullbransson

Business Manager Fredrik Ström

Business Manager Behija Jusufovic

Business Manager Engineering Behija Jusufovic

Behija Jusufovic

Helena Svartz Österlund

Sourcer IT Oscar Ericson

Jovanka Praizovic

Rekryteringsansvarig Duaa Bastawy

Rekryteringsansvarig Duaa Bastawy

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Modis Sweden AB Göteborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 20 oktober 2017

Besöksadress

Postgatan 28
None

Postadress

Postgatan 28
Göteborg, 41110

Liknande jobb


23 december 2024

Leda Alvesta kommuns utveckling mot framtidens IT-infrastruktur

Leda Alvesta kommuns utveckling mot framtidens IT-infrastruktur

20 december 2024

Gruppchef IT-drift

Gruppchef IT-drift

18 december 2024