OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Inom Örebro kommun pågår ett stort förändringsarbete för att vår service och våra tjänster ska bli digitala, allt för att göra det så enkelt som möjligt för våra medborgare i kontakten med oss. Vill du bidra till att göra vardagen enklare för örebroarna? Hos oss får du ett spännande, stimulerande och utvecklande jobb, välkommen med din ansökan!
Om tjänsten
Tjänsterna är vikariat för hantering av 1st-line IT-ärenden under semesterperioden juli - augusti.
Du kommer att hjälpa våra användare med beställningar och felavhjälpning avseende IT-frågor och våra digitala arbetsplatser. Vi arbetar utifrån en ärendehanteringskedja där problem kan åtgärdas direkt i telefon, med fjärrstöd eller med ett på platsen besök.
Arbetet i denna tjänst är koncentrerat till telefonsupport i 1st line.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• kundsupport via telefon
• dokumentation i vårt ärendehanteringssystem
• felavhjälpning till slutanvändare via telefon eller fjärrstöd
• Informera/handleda användare avseende utrustning och systemstöd
• eskalering av ärenden till 2nd-line / 3rd-line
Kompetenskrav
• gymnasium med IT- inriktning, alternativt lämplig teknisk utbildning/erfarenhet
• goda kunskaper inom Windows 10
• kunskap om datorer, plattor, nätverk mm
• kunskap om Active Directory, Fjärrstyrning, Office 365
Vi ser att du har hög servicekänsla och intresse för att ge support. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Har god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska. Du arbetar bra med andra människor. Lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Du tycker om komplexa frågor. Analyserar och bryter ner problem i sina beståndsdelar och löser komplicerade problem.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrigt meriterande
• arbetslivserfarenhet av 1st-line arbete med IT-support
• erfarenhet av ITIL
• kunskap om Sharepoint
• kunskap om OneDrive
Omfattning och tillträde
Anställningsform: vikariat
1 juli 2021 – 31 augusti 2021
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: enligt överenskommelse
Antal tjänster: 2
Om arbetsplatsen
Tjänsterna är vikariat och placerade tillsammans med Digitaliseringsavdelningens 2nd-line för att upprätthålla en god kundsupport under semesterperioden.
Digitaliseringsavdelningens uppdrag är att utveckla och samordna IT-stödet för att skapa förutsättningar för en enklare vardag genom digitalisering av kommunens service och tjänster. Avdelningen leds av en avdelningschef och fyra enhetschefer, tillsammans utgör de ledningsgruppen för avdelningen. Digitaliseringsavdelningen är en del av Kommunstyrelseförvaltningen vars uppdrag är att leda, styra, följa upp och utveckla kommunen samt erbjuda ett effektivt stöd till alla nämnder och verksamheter.
Övrig information
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.
Intervjuer kommer att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 1 juli.
Urval och intervjuer kommer ske löpande.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67