Service desk medarbetare - 5 st

Service desk medarbetare - 5 st

Arbetsbeskrivning

Service Desk
Uppdragsbeskrivning
Tieto Sweden AB söker 5 konsulter till deras Servicedesk. Placering i Stockholm, Värtahamnen. Som ett av Nordens största IT leverantörer, ställer Tieto höga krav på sina anställda och på de konsulter som representerar dem. I gengäld får du arbeta med varierande uppgifter med goda möjligheter till egen utveckling.
Har du goda ideér och synpunkter, kommer du bli lyssnad till. En liknande förfråga har varit ute tidigare men nu söker kunden kandidater med mer fokus på service.
Du behöver:
I varje givet ögonblick vara svaret på kundens problem, vilket i den här rollen innebär:
Kunna behålla lugn och fokus i stressiga situationer
Tycka om att arbeta i en serviceroll med allt vad det innebär
Vara flexibel och ha intresse av att lära nytt
Tycka om att arbeta i team och nå givna mål tillsammans
Förmåga att identifiera kundens problem och kunna sätta det i ett större sammanhang, för att hitta bästa lösningen
Kunna ge oöverträffad service – kundnöjdhet är A och O i Tietos leveranser

Du behöver även:
Ha baskunskaper i ITIL (Incident, Problem, Request & Change)
Tidigare erfarenhet/baskunskaper av att ha jobbat med KCS metodik (kunskapsartiklar)
Förståelse av SLA:er och vad det innebär
Ha goda kunskaper i svenska och engelska – i så väl tal som skrift
Ha kunskap om Officepaketet, gärna Windows 10 samt mobila enheter
Gärna erfarenhet av liknande roll
Kunna starta med kort framförhållning och arbeta heltid måndag - fredag enligt schemaläggning.

Startdatum: Snarast
Plats: Stockholm
Arbetstid: 100%
Språk: Svenska & Engelska

Sammanfattning

  • Arbetsplats: JobMetz AB STOCKHOLM
  • 5 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 maj 2020
  • Ansök senast: 14 juni 2020

Postadress

Torkel knutssonsgatan 27
STOCKHOLM, 11825

Liknande jobb


23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024