Service Desk-medarbetare sökes till kund i Linköping

Service Desk-medarbetare sökes till kund i Linköping

Arbetsbeskrivning

Nu söker Barona för kunds räkning en level 2 service desk-medarbetare till vår kund i Linköping.

Beskrivning av rollen:
Som medarbetare på Service desk hanterar du incidenter, dvs inkomna supportärenden, gör diagnos, konsekvensanalys och uppdaterar incidenthanteringssystemet med all relevant information som rör en incident. Du agerar proaktivt och samordnar med alla andra parter (inklusive tredje part och kundens IT-funktioner) efter behov för att lösa incidenterna inom ramen för de policys och de SLA’er som är uppställa för kunden. Du ger teknisk support på svenska och engelska genom telefon, chat och self service och använder de verktyg som tillhandahålls för att säkerställa att kvalificerad teknisk support ges till slutanvändarna. Du utför felsökning via fjärrkontroll och skärmdelning och löser eller eskalerar incidenter till andra supportgrupper enligt definierade processer.

Den tekniska supporten kan bestå av lösenordsåterställningar, support på applikationer, PC-hårdvara, stationära/bärbara datorer, operativsystem, uppdatering av programvara/system, återställning av profiler och felsökning av VPN/LAN och nätverksfel.

Krav på utbildning och erfarenhet: Erfarenhet av arbete med IT support, t.ex. i en Service Desk eller onsite
Erfarenhet av ITIL samt ett ITSM verktyg (SNOW, Remedy, Marvel eller motsvarande)
Mycket goda kunskaper i svenska, medelgoda kunskaper i engelska
Svenskt medborgarskap
B-körkort

Under rekryteringsprocessen kommer det krävas utdrag ur belastningsregistret samt säkerhetsintervjuer med dig som kandidat. Du blir anställd direkt hos vår kund och tillträde är omgående eller efter överenskommelse. Vår kund tillämpar tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning, månadslön, friskvårdsbidrag och individuell utvecklingsplan.
 
Intervjuer hålls löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan nu! Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Terese Hammargren på terese.hammargren@barona.se
 
Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Barona Professionals AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 mars 2022
  • Ansök senast: 4 april 2022

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024