OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du ett IT-intresse samt har tidigare erfarenhet av att arbeta i service desk? Då kan du vara den vi söker! Nu söker Barona en level 2 service desk-medarbetare till vår kund i Linköping.
Arbetsbeskrivning
Som medarbetare på Service desk hanterar du incidenter, det vill säga inkomna supportärenden, gör diagnos, konsekvensanalys och uppdaterar incidenthanteringssystemet med all relevant information som rör en incident. Du agerar proaktivt och samordnar med alla andra parter (inklusive tredje part och kundens IT-funktioner) efter behov för att lösa incidenterna inom ramen för de policys och de SLA’er som är uppställa för kunden. Du ger teknisk support på svenska och engelska genom telefon, chat och self service och använder de verktyg som tillhandahålls för att säkerställa att kvalificerad teknisk support ges till slutanvändarna. Du utför felsökning via fjärrkontroll och skärmdelning och löser eller eskalerar incidenter till andra supportgrupper enligt definierade processer.
Den tekniska supporten kan bestå av lösenordsåterställningar, support på applikationer, PC-hårdvara, stationära/bärbara datorer, operativsystem, uppdatering av programvara/system, återställning av profiler och felsökning av VPN/LAN och nätverksfel.
Bakgrund
Vi söker i första hand dig som har tidigare erfarenhet av att arbeta i servicedesk, gärna i 2nd-line. Du känner dig bekväm med att arbeta inom ITIL-ramverket och har kunskaper inom ett ITSM verktyg. Vi ser även att du värdesätter god service.
För tjänsten krävs att du: Erfarenhet av arbete med IT support, t.ex. i en Service Desk eller onsite
Erfarenhet av ITIL samt ett ITSM verktyg (SNOW, Remedy, Marvel eller motsvarande)
Mycket goda kunskaper i svenska, medelgoda kunskaper i engelska
Svenskt medborgarskap
B-körkort
Övrig information
Under rekryteringsprocessen kommer det krävas utdrag ur belastningsregistret samt säkerhetsintervjuer med dig som kandidat. Du blir anställd direkt hos vår kund och tillträde är omgående eller efter överenskommelse. Vår kund tillämpar tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning, månadslön, friskvårdsbidrag och individuell utvecklingsplan.
Intervjuer hålls löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag. På grund av GDPR kan vi inte ta emot ansökningar via mejl, så ansök till tjänsten via vår hemsida. Vid frågor relaterade till processen, varmt välkommen att höra av dig till Terese Hammargren, terese.hammargren@barona.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Om Barona
Barona är en internationell koncern med kontor i 10 länder. I Sverige har vi kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Falun och Strömsund och levererar lösningar inom kompetensförsörjning över hela landet. Vi erbjuder våra kunder ett visionärt och framtidsanpassat partnerskap och våra medarbetare spännande möjligheter i alla skeden av karriären. Ända sedan starten i Finland 1999, bygger vår framgång på att hela vår organisation är kundorienterad och utmanar traditionellt tänkande när det gäller tjänsteutbud och affärsutveckling. Genom vårt fokus på innovation och digitalisering kan vi ständigt ligga i framkant när det gäller modern rekrytering.
Läs mer på http://barona.se/om-oss/