OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker Framtiden AB dig som vill arbeta hos vårt trevliga kundföretag som Service Desk medarbetare Om kunden: Vårt spännande kundföretag är ett snabbt växande IT-tjänsteföretag.De arbetar framförallt med att hjälpa kunder att realisera värdet och investeringen av IT.De erbjuder konsulttjänster, lösningar och hårdvara inom området.Bl.a. arbetar företaget med outsourcing av arbetsplatser, nätverk och applikationer genom en kundanpassad driftlösning.De erbjuder även världsledande IT-produkter och kvalificerad konsultkompetens inom systemutveckling, integration och projektledning.Företaget arbetar också med utveckling, integration, förvaltning, administration och förbättringar av IT-system.I Sverige arbetar c:a 1000 medarbetare. Arbetsuppgifter och omfattning: Företaget söker nu en ny medarbetare till deras Service Desk.Du kommer att arbeta med att ge teknisk support till företagets nyckelkunder.Exempel på ärenden som kunderna kan behöva hjälp med är om papper har fastnat i en skrivare, om ett kort fastnat i en kortläsare eller om ett datasystem hängt sig.Du är kundens första kontakt med företaget och det är du som avgör om du själv kan lösa problemet eller om du behöver koppla samtalet vidare till mer specialiserade tekniker.Du arbetar i en grupp på sju personer och har möjlighet att fråga och lära av mer erfarna kollegor. Omfattning: Du arbetar heltid efter ett rullande schema.För att vara aktuell för tjänsten är det viktigt att du är flexibel när det gäller arbetstider och även kan tänka dig att arbeta helger. Skallkrav: 1.Tekniskt intresse - Du är intresserad av teknik och vill gärna lära dig mer 2.Serviceinriktad - Du trivs med att ge service och förstår vikten av ett bra bemötande 3.Telefonvana - Du har tidigare erfarenhet av arbete med telefon Meriterande: 1.Tidigare erfarenhet av liknande arbete - Det är meriterande om du har arbetat i en helpdesk eller liknande tidigare 2.Kunskap om ärendehanteringssystem - Det är meriterande om du tidigare arbetat i någon form av ärendehanteringssystem Personliga egenskaper: Vi söker dig som är serviceminded och tekniskt lagd.Du har lätt för att sätta dig in i olika system och är intresserad av att lära dig mer.Du är också ordningsam och noggrann med en naturlig känsla för bra service. Eftersom vi går igenom ansökningar löpande vill vi tipsa dig om att vara snabb in med din ansökan!Arbetstider och anställningsform: 07-19.Du arbetar efter rullande schema c:a 8 timmar/pass.Du kommer inledningsvis att vara anställd av Framtiden och jobba som uthyrd konsult hos ett av våra spännande kundföretag.Därefter övergår du i anställning till samma kundföretag.Kommun: Stockholms stad Tillträde: Omgående Ansökan senast: 2010-03-12 Låter detta som ett jobb för dig?Eller känner du någon som är lämplig?Kontaktperson:Anna Lönnborg, personalansvarig.Tel.