Service Desk-medarbetare till IT-avdelningen på Rexel!

Service Desk-medarbetare till IT-avdelningen på Rexel!

Arbetsbeskrivning

Är du redo för en unik möjlighet att vara med från start? Som en del av Rexels nyinsourcade Service Desk kommer du att ha en central roll i att skapa och forma hur IT-support ska se ut – både idag och framåt. Vi söker dig som älskar att hjälpa andra, brinner för tekniska lösningar och vill växa upp till att bli en nyckelspelare i hjärtat av morgondagens energiteknik!

OM TJÄNSTEN
Vår kund Rexel står inför en spännande resa i vår där de ska insourca sin Service Desk för att bygga en starkare koppling mellan IT-support och slutanvändare. Service Desk är central i att skapa en bättre användarupplevelse och vår ambition är att hitta den perfekta gruppen personer som kan göra just detta - skapa förstklassig användarupplevelse!

Firstline hos kunden är inte som vilken Service Desk som helst. Här får du möjligheten att lösa många olika typer av problem och växa i din roll. Tjänsten erbjuder utvecklingsmöjligheter och som en del av Rexels Service Desk kommer du få utmana dig själv i områden som applikationshantering, incidenthantering och processutveckling.

Rexel är en ledande aktör inom eldistribution med fokus på hållbara lösningar och innovativa tjänster. Företaget har en stark företagskultur där samarbete och utveckling står i centrum. Ansvarig chef värderar feedback och gemenskap högt och beskriver arbetsplatsen som öppen, hjälpsam och utan prestige. Du kommer känna dig välkomnad från dag ett och utöver en lugn och erfaren arbetsledare, erbjudas en gedigen onboarding med hands-on övningar, processgenomgångar och möjlighet att förstå verksamheten på djupet.

Du erbjuds
- Bli en del av ett team där utveckling och trivsel står i fokus! I denna roll kommer du lära dig massor och ha möjlighet att växa både professionellt och personligt!
- Ett långsiktigt uppdrag med målsättning att rekryteras över till kund efter en tid som konsult via Academic Work.
- Platsbaserat arbete 8 tim/dag som föreläggs mellan 7-18.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

Hantering av supportärenden - felanmälningar, lösenordsåterställningar, nätverksanslutningsproblem.

Felsökning och problemlösning - identifiera och guida användare genom lösningar.

Kontohantering - användarkonton, åtkomsträttigheter och behörigheter.

Dokumentation - bygga en kunskapsdatabas, uppdatera rutiner och manualer.

VI SÖKER DIG SOM
- Har erfarenhet av och besitter en stark passion för support och kundkontakt
- Har erfarenhet av processorienterat arbetssätt
- Har goda kunskaper i svenska och engelska - i tal och skrift

Det är meriterande om du har
- Tidigare erfarenhet inom First Line Support eller IT Service Desk
- Erfarenhet av ServiceNow eller liknande ärendehanteringssystem
- Grundläggande förståelse för Active Directory och grupptillhörigheter
- Förmåga att särskilja och hantera olika typer av ärenden (incidenter och problem)

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Har en vilja att lära och utvecklas.
- Är lyhörd och lösningsorienterad.
- Är positiv, hjälpsam och trivs med att arbeta med människor.
- Har förmågan att anpassa dig efter olika situationer och tycker om att ta ansvar.
- Är strukturerad och noggrann, med en god förmåga att dokumentera och följa rutiner.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 januari 2025
  • Ansök senast: 28 februari 2025

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


13 februari 2025