OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du ett brinnande intresse för IT och vill bredda dina kunskaper på ett spännande och växande bolag? Gillar du att hjälpa människor och har intresse för kundservice? Vi har tjänsten för dig! Ansök redan idag, intervjuer sker löpande.
Dina arbetsuppgifter
Som 1st line Support får du assistera och hjälpa kunder med problem inom IT. Du för dialog antingen genom telefon eller mail och guidar till lösningar. Då du har direktkontakt med kunderna är det viktigt med professionell framtoning och bemötande. En inledande period kommer du att få sitta bredvid en kollega för att slussas in i verksamheten och lära dig systemet. Inom 1st line support får du oftast frågor gällande lösenordsbyten, enklare ärenden och justeringar i Outlook och andra Office enheter. Felsökning av routrar och uppsättning av brandväggar kan även förekomma och många frågor som egentligen 2nd line svarar för kan du komma att hjälpa till med när din en expertis inom området har utvecklats.
Om företaget
Vår kund är en del av en stor internationell koncern som navigerar företag inom det alltmer komplexa landskapet inom teknologi. Genom hög kompetens och med teknologi i framkant skapar de ett värde för deras kunder genom förvaltning av rätt IT-lösningar. De tar ett helhetsansvar för deras kunder och ser till att de kan svara upp till affärsmål genom effektiva lösningar och guidning. Gruppen är idag runt 30 personer och de växer snabbt.
Din profil
För att lyckas i denna roll behöver du trivas i en miljö med mycket kommunikation och ha en pedagogisk ådra. Ett intresse för IT är viktigt, detta är en mycket bra tjänst om du vill växa inom en stor koncern med stora utvecklingsmöjligheter!
Skallkrav
• Gymnasieutbildning, Teknisk inriktning alt YH- utbildning inom nätverk
• Flytande Svenska och Engelska i tal och skrift
• PC-klienter (Windows 7-10) – klientinstallation och användarsupport
• Hårdvara (PC, skrivare, telefoner)
• Microsoft Office
• Office 365 administration
• Nätverk och kringutrustning
• Enklare serveradministration i Windows Server
Meriterande
• Tidigare erfarenhet av Servicedesk och hanteringssystem
• Mac-kunskaper
• Virutialisering
• ITIL
• Molntjänster - (Office 365, SharePoint m.m teams
• Serverkunskaper inom AD, DHCP, DNS och Exchange
Om oss
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.
Villkor
Omfattning: Heltid
Arbetstid: 8-17
Ort: Stockholm innerstad
Passar du in på profilen? Ansök redan idag! urval sker löpande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tobias Lindgren
Gorjana Dubovina
0704 44 97 84
Ida Lundblad
0707-66 19 76
Gustaf Hesslegård
Linn Hansson
Ineta Broxe
Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Tobias Lindgren
0735 - 16 89 97
Patrik Gustavsson
Caroline Stjerna