Service Desk-medarbetare till Marks Kommun

Service Desk-medarbetare till Marks Kommun

Arbetsbeskrivning

Är du redo för en ny möjlighet i din IT-karriär och få arbeta tillsammans med engagerade och positiva kollegor? Marks kommun erbjuder en spännande möjlighet för dig som brinner för teknik och service att bli en viktig del av vår digitaliseringsresa. Om du är en lösningsorienterad person med en passion för teknik och en vilja att ge bästa möjliga support, är detta din chans att göra ett verkligt avtryck. Vi ser framemot din ansökan!

Din framtida arbetsgivare
Är du en person som värdesätter utveckling, engagemang och omtänksamhet i ditt arbetsliv? Då skulle vi passa bra ihop – för det gör vi också.

Genom att jobba hos oss är du med och bidrar till en bättre vardag för tusentals människor i Marks kommun. Inte minst din egen. Hos oss får du möjlighet att växa – både som person men också i din yrkesroll, samtidigt som det du jobbar med får ett helt samhälle att växa. Oavsett vad dina arbetsuppgifter är så kommer du göra livet för alla de som bor och verkar här lite enklare. Och det är något vi värdesätter högt. Vår vision är att vara en nära kommun med människan i fokus. Nära varandra, vår omvärld och framtiden. Vi vill vara ett närvarande samhälle som med lugn och värme står bakom ryggen och tar emot våra 35 000 invånare, 3 600 medarbetare och hundratals företagare. Då blir varenda medarbetare hos oss betydelsefull. Tillsammans ser vi till att ett helt samhälle fungerar .


Vad erbjuder rollen?
Du kommer att spela en nyckelroll i att ge support och vidareutveckla IT-relaterade processer, vilket direkt gynnar anställda. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:
- Att erbjuda support och hitta lösningar på ett brett spektrum av IT-relaterade ärenden och olika kategorier av användare (medarbetare i olika förvaltningar och bolag samt politiker)
- Att vara delaktig i att utveckla och förbättra IT-relaterade arbetsflöden och rutiner.
- Att arbeta nära andra team inom IT-enheten och andra verksamheter för att höja servicenivån och användarupplevelsen .

Om Digitaliserings- och IT-enheten;
Du blir kollega med för tillfället 15 st medarbetare på Digitaliserings- och IT-enheten som är en av enheterna på Kommunstyrelsens förvaltning. Kommunen har stort fokus på den strategiska betydelsen av ett välfungerande IT-stöd och på digitaliseringens möjligheter vilket ger enheten bra jordmån att verka i.
Digitaliserings- och IT-enheten har ambitionen att vara:
- en möjliggörare för digitalisering med intressent- och användarupplevelser utöver det vanliga
- en Digitaliserings – och IT-enhet som nämns med respekt i kommun-Sverige och som andra organisationer vill samarbeta med och lära sig av

För att kunna leva upp till denna målsättning så behöver vi bli fler kunniga, engagerade och kunden i fokus-medarbetare. Som enhet präglas vi av att:
- Vi håller en hög teknisk nivå i flertalet av våra leveranser – redundanta miljöer – nätverk och datacenter – kontohantering för att nämna några
- Vi har ett kunnande inom ett antal tekniska områden på en nivå som inte alla organisationer har
- Vi har ett tydligt hjälpande fokus – för dem vi är till för
- Vi hjälper och stödjer varandra inom enheten
- Vi som individer vill växa, ta mer ansvar och lära oss mer

Här finns möjlighet till hybridarbete efter överenskommelse med närmsta chef.


Vem är du?
Vi söker dig som har erfarenhet från en liknande position inom teknisk support eller IT-relaterad kundservice. Du är skicklig på att navigera genom olika ärendehanteringssystem och kommunicerar obehindrat på svenska och engelska och du har en avklarad gymnasial utbildning eller motsvarande erfarenhet som bedöms lämplig. Om du dessutom har erfarenhet från offentlig sektor eller kommun samt kunskap om ärendehanteringssystemet Nilex , ser vi detta som meriterande. B-körkort är ett krav för tjänsten.

Som person är du strukturerad och noggrann, med en utpräglad känsla för kvalitet i ditt arbete. Du har en god förmåga att organisera och prioritera i en dynamisk arbetsmiljö. Vi ser gärna att du har en hjälpsam och empatisk inställning, och en förmåga att kunna hjälpa olika typer av användare i olika situationer. Du har en stark vilja att lösa problem och förbättra användarupplevelsen. Förmågan att hantera stressiga situationer och utmanande ärenden på ett lugnt och professionellt sätt är också avgörande för att lyckas i denna roll. Du är också en person som trivs med att samarbeta och har lätt för att bygga upp en laganda med dina kollegor


Om Team Effektiv
Effektiv är det innovativa och personliga företaget inom rekrytering, bemanning, coaching, matchning & interim. Idrottsrötterna och lagandan präglar bolaget, dels arbetar vi i team i våra bemannings- och rekryteringsprocesser, dels är sponsring till idrottsföreningar en betydande del.

Till dig som kandidat vill vi ge det lilla extra, med en bra upplevelse genom hela rekryteringsprocessen, vilket vår utmärkelse Årets Rekryteringsföretag är ett kvitto på. Effektivs värdeord är Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga. Tillsammans bildar initialerna GULD. Effektiv vill ta guld med sina kandidater, konsulter, kunder och samarbetspartners varje dag.

Detta är en direktrekrytering, vilket innebär att Effektiv ansvarar för rekryteringsprocessen och du kommer att bli anställd direkt hos kundföretaget.


Varmt välkommen med din ansökan
Låter tjänsten intressant?
Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Intervjuer kommer att ske löpande. Sista ansökningsdatum är 28 januari 2024. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Kajsa Larsson på kajsa.larsson@effektiv.se eller Jens Lindroth på jens@effektiv.se

Sökord
support, service desk, IT-support

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AB Effektiv Borås
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 januari 2024
  • Ansök senast: 28 januari 2024

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024