Service desk medarbetare till storkund

Service desk medarbetare till storkund

Arbetsbeskrivning

Loxodonta grundades 1985 och är ett växande tjänsteföretag i IT-branschen. Vi levererar både tjänster och hårdvara till företag runt om i landet. Loxodonta är partner till flera av de större tillverkarna i IT-branschen. Vi är verksamma i Dalarna, Oxelösund, Stockholm och Luleå. Vårt huvudkontor ligger i Ludvika och vi är idag 92 st medarbetare.

Presentation
Loxodontas vision är att vara det naturliga valet av IT-partner. Vi har idag en bra blandning av mindre och medelstora företag där vi verkar som en extern IT-avdelning. Vi är en tjänsteleverantör som erbjuder allt från komplicerade lösningar inom infrastruktur, såsom uppbyggnad av hela nätverk, serverlösningar, telefoni, print och dokumenthantering samt molntjänster, till övertagande av det totala IT-ansvaret. För oss är kvalitet, utveckling och långsiktighet en viktig del i vårt dagliga jobb.

K U L - Vår värdegrund

Om rollen
Den lokala rollen benämns som Service desk Agent inom IT-support och drift. I rollen innebär det att vara kundens kontakt på plats och därmed Loxodontas ansikte utåt. Ditt ansvarsområde är att fylla kundens behov av support, drift och dialog. Du kommer att arbeta proaktivt för att skapa hög tillgänglighet och säkerhet i kundens IT-miljö. Din förmåga att arbeta affärsmässigt och bygga relationer är oerhört viktig. Du finner glädje i att ge råd och stöd och därmed kan bidra till kundernas utveckling. Att du brinner för service och "det lilla extra" och att du alltid har kunden i fokus är ett måste.

För att passa in i rollen och trivas hos oss ser vi att du som person är positiv, målmedveten, prestigelös och att du är en engagerad lagspelare som visar stort ansvarstagande och noggrannhet. Du har en god problemlösningsförmåga och du är professionell i din framtoning. Du arbetar proaktivt och har ett självgående arbetssätt och har ett genuint intresse av service. Du vill se dig själv, dina kollegor och kunder som vinnare och därmed skapa långsiktiga relationer och skapa förtroende genom dialog.

Vår värdegrund K U L är viktig för oss och vi vet att våra medarbetare är vår viktigaste resurs, därför arbetar vi för att vara den bästa arbetsgivaren och på så sätt behålla de bästa medarbetarna.

Dina kvalifikationer
För att bli framgångsrik i din befattning bör du:

- Ha utbildning relevant för tjänsten
- Ha god kunskap gällande server, nätverk, klient, IT-säkerhet, molnlösningar
- Ha god förmåga att ge service och bygga relationer
- Ha god problemlösningsförmåga
- Ha god analytisk förmåga och vara kvalitetsmedveten
- Kunna flytande svenska och engelska i både tal och skrift


B-körkort är ett krav.

Anställningens omfattning
Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid
Placeringsort: Borlänge, Oxelösund, Luleå, Ludvika
Tillträde: Enligt överenskommelse

Din ansökan
Sista ansökningsdatum 30/4 2022

Vi arbetar med löpande urvalsprocess vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Så tveka inte, skicka in din ansökan redan idag genom att klicka på länken nedan! Frågor om tjänsten besvaras av konsultchef, Andreas Fagerström, 0243-20 47 16 eller läs mer på www.loxodonta.se (http://www.loxodonta.se/)

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Loxodonta
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 april 2022
  • Ansök senast: 13 oktober 2022

Liknande jobb


23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024