OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du ett stort tekniskt intresse och vill kombinera det i en serviceorienterad roll? Då har vi rollen för dig!
Vi söker nu en Service desk specialist till Tietoevry Connect. Som Service desk specialist på Tietoevry Connect ansvarar du tillsammans med dina kollegor att lösa supportärenden för företagets kunder. Genom felsökning och felavhjälpning supporterar du de ärenden som kommer in, som främst består i användarsupport, installation av mjukvara och konfigurering. De användarfrågor som kommer in behandlar felanmälningar, beställningar, lösenord och dagligt arbete med applikationer såsom Windows, AD, Office 365, Outlook och annan mjukvara. Du driver ärenden och löser dem självständigt eller tar det vidare till berörd avdelning eller person, där huvudmålet alltid är att lösa problemet med bästa möjliga service. Du tar emot ärenden via telefon och mail.
Vi söker dig som har:
En god förståelse för IT och en vilja att utvecklas inom området
Du har arbetat inom support eller Service desk tidigare och har erfarenhet av att jobba mot SLA:er
Goda kunskaper inom Officepaketet, gärna Windows 10 samt mobila enheter
Du behöver vara flexibel i din roll och nyfiken på att lära dig mer inom IT/teknik för att på så sätt hantera mer komplexa ärenden och hitta lösningar. De ärenden som du hanterar i supporten är kopplade till mjukvara, hårdvara samt kringutrustning.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person behöver du vara serviceinriktad, lösningsorienterad och självgående samt ha lätt för att samarbeta med andra. Du uttrycker dig obehindrat på svenska och engelska, i såväl tal som skrift då kommunikationen med våra användare är en mycket viktig del av jobbet.
Vi erbjuder dig
På Tietoevry erbjuder vi dig goda karriärmöjligheter, meningsfulla projekt, en öppen kultur och en bra balans mellan arbetsliv och privatliv. Du har möjlighet att vara delaktig i att skapa framtiden i en sektor som växer och utvecklas snabbt!
Vi strävar efter att bygga arbetsgrupper med stor mångfald för att ta tillvara och utveckla kompetens och nytänkande. På Tietoevry finns nätverk för att lära, dela och diskutera olika ämnen relaterade till projekt- och programhantering.
Låter det intressant?
Välkommen med din ansökan! Välkommen med din ansökan i form av CV eller LinkedIn-profil genom att klicka på “Skicka ansökan”. Vi behandlar ansökningarna fortlöpande och ser gärna att du skickar in din så snart som möjligt. Om du har ytterligare frågor om rollen är du varmt välkommen att kontakta Head of Servicedesk Security Sweden, Liselotte Eriksson Liselotte.Eriksson@tietoevry.com
Vi utför bakgrundskontroller av alla slutkandidater samt säkerhetsklassning.
Tietoevry avböjer samtal från rekryteringsföretag.
Om Tietoevry
Tietoevry skapar meningsfull teknologi som bidrar till att göra världen bättre. Vi är ett ledande techbolag med lång historia och närvaro i Norden men har också global kapacitet. Baserat på våra kärnvärden öppenhet, trovärdighet och mångfald, jobbar vi tillsammans med våra kunder – och utvecklar en digital framtid där företag, samhällen och människor kan växa.
Våra 24 000 experter globalt specialiserar sig på cloud, data och mjukvara för tusentals företag och organisationer inom privat och offentlig sektor i mer än 90 länder. Tietoevry omsätter årligen cirka 3 miljarder euro och företagets aktier är noterade på NASDAQ-börsen i Helsingfors och Stockholm samt på Oslo Børs.
Kontaktpersoner på detta företaget
Director Frode Wågen
+47 217 06000
HR Manager Ulla Åkesdotter-Molin
+46 10 48 10000
HR Specialist Jeanette Schwartz
HR Specialist Sanna Carlström
0725501635
Lisa Lundström
Lena Staflund
HR Jeanette Schwartz
Jeanette Schwartz
Manager Olof Dedering
Eric Tabich