Service Desk Specialist

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare jobbat inom exempelvis support eller kundservice och är intresserad av en karriär inom IT-branschen? Då har vi en perfekt tjänst för dig!

Dina arbetsuppgifter

Tjänsten som Service Desk Specialist är en utmanande och utvecklande roll för dig som är serviceinriktad och har ett stort intresse för support och teknik. Du kommer att stötta och guida anställda, chefer och HR-administratörer inom löneprocessen och HR-system. Rollen innebär även flera kontaktytor såväl inom teamet som på hela företaget.

Du kommer bland annat:


• Hjälpa kunder att hantera frågeställningar kring lön och tolkning av lönespecifikationer
• Guida kunder i hantering av olika system för att registrera tid, resor och personuppgifter
• Ge support via telefon och ärendehanteringssystem
• Arbeta med problemlösning, felsökning samt handledning

 

Din profil och bakgrund

Vi söker dig som gillar utveckling för så väl dig själv som för företaget. Du tror att modern teknik kan lösa problem och göra livet enklare för våra kunder och deras medarbetare. Du är öppen, nyfiken och har ett stort engagemang och kundfokus. Du har lätt för att kommunicera och hitta lösningar i olika frågor. Du är självgående och inte rädd för att ta ansvar samtidigt som du trivs i samarbete med andra. 


• Du har som lägst gymnasial utbildning
• Du har god datorvana och ett intresse för IT och teknik
• Du har tidigare erfarenhet inom support/kundservice
• Du stimuleras av att hjälpa andra
• Du är duktig på att prioritera och ta ansvar för att dina uppgifter blir färdiga i tid
• Du tycker det är roligt med kommunikation och har goda kunskaper i svenska och engelska i tal såväl som skrift

På SD Worx erbjuds du stora utvecklingsmöjligheter oavsett om du är intresserad av att jobba djupare med lön, bli specialist på våra system, leda projekt eller jobba som konsult ut mot våra kunder. När du känner för att prova på något nytt främjar SD Worx möjligheter inom organisationen. Hos oss erbjuds du rad förmåner så som friskvårdsbidrag, lunchförmån, 3 valbara dagar som kan nyttjas i ledighet och mycket mer som aktiviteter, frukt och frukost på kontoret 1-2 gånger i veckan. 

Observera, vi söker en Service Desk Specialist för vikariat. Tjänsten omfattar heltid med flexibel start gärna så snart som möjligt. Vi arbetar utifrån en hybrid modell. Senaste ansökningsdag 2022-02-9.

Placeringsort Norrköping.

Kontaktperson

Erica Malmqvist
Team Manager
erica.malmqvist@sdworx.com

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Aditro
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 januari 2023
  • Ansök senast: 12 februari 2023

Liknande jobb


24 december 2024

23 december 2024

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

23 december 2024

23 december 2024