Service Desk Specialist

Service Desk Specialist

Arbetsbeskrivning

Service desk specialist sökes till företag på Kungsholmen!

Som Service Desk Specialist blir du en del av ett sammansvetsat team som sköter IT-supporten för alla koncernens bolag. Teamet består idag av 4 personer och har personal i Sverige och Danmark. Det finns även två andra Service Desk team i Finland och Ryssland. Du jobbar tätt ihop med övriga IT-avdelningar inom företaget samt specialister i flera länder, däribland Finland, Ryssland och Baltikum. Vår kund är en stor nordisk koncern med fokus på livsmedel och innovation. Genom fokus på kreativitet och hållbara livsmedelslösningar och matupplevelser så ligger vår kund i framkant i de marknader de verkar i!

Tjänsten är en visstidsanställning från slutet på april till 2021-08-31 på heltid. Tjänsten är placerad i Stockholm på Kungsholmen. Du kommer att vara anställd hos oss på Barona och jobba som konsult.

Som Service Desk Specialist kommer du att: Supportera våra användare i IT-relaterade frågor via telefon, walk-ins mail som hanteras genom vårat interna ärendehanteringssystem.
Vara involverad i olika IT-relaterade projekt och utrullningar vid behov.
Felsöka i system, hårdvara och nätverk tillsammans med övriga i teamet samt externa leverantörer.
Hantera beställningar, underhåll och installationer av mjuk-/hårdvara samt mobiltelefoner och hantera användarrättigheter.
Hantera leveranser av kommunikationslösningar (telefoni och data).
Vi söker dig som: Har en gymnasieutbildning, utbildning inom IT på gymnasial/högskole-nivå är meriterande.
Har erfarenhet av kundservice kundbemötande; är pedagogiskt lagd tålmodig.
Har erfarenhet av Active Directory (AD), Office 365 samt nätverk.
Flytande tal skrift i Svenska samt hög nivå av tal skrift i Engelska. Förståelse för Norska, Danska samt även Finska i tal och skrift är ett plus.
Vi söker dig som är: Social, trevlig och har en känsla för kundservice samt pedagogisk.
Analytisk, noggrann och har en god problemlösningsförmåga, även för mer invecklade ärenden.
Ansvarsfull och planerande, följer upp sina egna deadlines och tar ansvar för resultat.
Stresstålig med god simultanförmåga
Uppdraget Barona erbjuder: Ett mycket omväxlande arbete, som kräver både kundkännedom och teknisk kompetens, inom ett växande område med spännande teknik.
En trevlig arbetsplats där du dagligen får samarbeta med mycket skickliga kollegor med stark teamkänsla i ett företag där Service Desk står användarna nära.
En närvarande konsultchef som stöttar dig under hela perioden!
Friskvårdsbidrag och kollektivavtal.
Om Barona
Barona är en internationell koncern med kontor i 10 länder. I Sverige har vi kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Falun och Strömsund men levererar lösningar inom kompetensförsörjning över hela landet. Vi erbjuder våra kunder ett visionärt och framtidsanpassat partnerskap och våra medarbetare spännande möjligheter i alla skeden av karriären. Ända sedan starten i Finland 1999, bygger vår framgång på att hela vår organisation är kundorienterad och utmanar traditionellt tänkande när det gäller tjänsteutbud och affärsutveckling. Genom vårt fokus på innovation och digitalisering kan vi ständigt ligga i framkant när det gäller modern rekrytering.

Ansökan
Låter ovanstående intressant? Lägg in en ansökan, enbart CV är ett krav och vi tar ej emot detta via email utan det måste bifogas i ansökan via vårt rekryteringssystem. Intervjuer kommer hållas löpande och tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan slutdatum för annonsen. Vid ytterligare frågor gällande tjänsten så kan ni höra av er till ansvarig rekryterare, Nicolás Westrup (nicolas.westrup@barona.se).

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Barona
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 mars 2021
  • Ansök senast: 5 maj 2021

Liknande jobb


23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024