Service Desk Technician

Service Desk Technician

Arbetsbeskrivning

Vi på Adecco Tech söker just nu en Service Desk Technician till bolag i Göteborg. Har du minst tre års arbetslivserfarenhet inom området med god problemlösningsförmåga? Drivs du av att hjälpa människor att hitta lösningar på deras utmaningar och problem? Då kan detta vara något för dig!

Om tjänsten
I rollen kommer du att vara ansvarig för att leverera förstakontaktsstöd till den globala organisationen. Områdena för support inkluderar, men är inte begränsade till, IT-infrastruktur och applikationsstöd samt relaterat stöd för finans och HR. Detta är ett konsultuppdrag under tidsperioden 1 mars – 1 juni 2024.
Dina arbetsuppgifter kommer inkludera:

• Ansvarig för att leverera förstakontaktsstöd vid GBS Service Desk.
• Säkerställa att globala policys, processer och procedurer följs.
• Proaktivt föreslå nya arbetssätt och förbättringar för att öka effektiviteten.
• Aktivt delta i processförbättringar.
• Aktivt delta i att bygga och upprätthålla kunskapsbasartiklar relaterade till slutanvändarsupport.
• Ta ägarskap för de supportärenden som genereras.
• Hålla slutanvändarna informerade om status för ärenden.
• Leverera support inom de definierade SLA:erna.
• Identifiera, föreslå och tillhandahålla utbildning och kunskap för slutanvändarna.
• Delta i projekt vid behov.
• Identifiera när kunskapsluckor uppstår och arbeta för att få nödvändiga kunskapsbasartiklar skapade.

Om dig
Vi söker dig som har en "kunden i centrum" attityd där du alltid är medveten om användarens behov. Du arbetar på att organiserat och strukturerat sätt med god problemlösningsförmåga. För att lyckas i rollen ser vi att du möter följande kvalifikationer:

• Minst gymnasieutbildning eller liknande.
• Minst 3 års erfarenhet av Service desk/First Line Support.
• Erfarenhet av att arbeta med och kunskap om IT-supportprocesser.
• Färdigheter i Microsofts användarmiljö.
• Grundläggande förståelse för Microsoft-tjänstprogram och relaterade verktyg för serverhantering.
• Förståelse för processautomatisering genom IT-aktiverade lösningar är meriterande.
• ITIL Foundation v3-certifikat.
• Flytande i engelska, både tal och skrift.

Om Adecco
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Vi på Adecco Tech strävar efter att vara det självklara valet för våra konsulter och visa vägen till de bästa jobben.

Om ansökan
När vi tagit emot din ansökan kommer första steget i processen vara ett mail med ett eller flera tester, beroende på hur din ansökningsprocess har sett ut hos oss innan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Rekryteringsarbetet sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan!

Kontaktuppgifter
Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Beatrice Arvidsson via Beatrice.Arvidsson@adecco.se 

Om din fråga rör registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport via info@adecco.se 

Observera att vi ej tar emot ansökningar via mail. Vänligen använd ansökningsformuläret på vår webbplats för att skicka in din ansökan!

Sökord
Support, ServiceDesk, ITIL, First Line, 1st line, IT-support, Microsoft, Göteborg, Adecco

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 februari 2024
  • Ansök senast: 9 mars 2024

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024

1 line support

1 line support

20 december 2024