OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Dustin är Nordens ledande återförsäljare av IT och hemelektronik. Sedan starten 1984 har vi vuxit till en koncern med fler än 1000 engagerade medarbetare i Sverige, Danmark, Norge och Finland. Idag omsätter vi 6 miljarder kronor och erbjuder omkring 200 000 produkter med tillhörande tjänster via webben och vår katalog. Våra kunder utgörs av företag, offentlig sektor och privatpersoner. Vi erbjuder smarta helhetslösningar, brett sortiment och snabba leveranser – allt för att tillgodose dina IT-behov. Mer information hittar du på dustin.se.
Vår nya medarbetare kommer att arbeta vid vår Service Desk med service mot organisation Dustins. Den huvudsakliga arbetsuppgiften är att vara behjälplig med inkommande förfrågningar som sker via -post, telefon eller personliga besök. Du jobbar med att
upprätthålla och uppdatera information i Active Directory, du jobbar aktivt i förebyggande syfte för att identifiera ”uppkommande” problem. Vidare ingår att underhålla dokumentation för alla nordiska länder, du samordnar de fast/mobiltelefonerna. Det ingår även att hantera inköp och att hantera olika installationer. Oavsett arbetsuppgifterna jobbar du på nordisk basis.
Detta är ett vikariat på ca 11 månader, med start snarast, med möjlighet till förlängning.
Du kommer att ingå i ett team på fyra personer.
För att lyckas i rollen vet vi att flexibilitet och förmågan att aktivt jobba med problemlösning är framgångsrikt. Vi förväntar oss att våra nya medarbetare har samma passion för service och kvalité som vi har, och att laganda och eget ansvar är en självklarhet. Vi tror också att Du har ett starkt intresse för IT-relaterade produkter.
För att trivas i rollen är vår nya Service Desk medarbetare ansvarsfulla, engagerade, nyfikna och utvecklingsbenägna.
Egenskaper vi söker:
• · En positiv attityd
• · teamkänsla med stor förståelse av god laganda
• · servicekänsla, struktur, och synsättet att problemlösning är en möjlighet
• · uthållighet, drivkraft och stor ansvarskänsla
• · förmåga att kommunicera på mottagarens villkor
Din bakgrund – vi vill att du:
• · har arbetslivserfarenhet från avsedd roll i minst 2 år
• · god kännedom om klientoperativsystem samt kunskap om Office 2013 i en enterprise miljö
• · har övergripande bra kunskaper om IT-produkter
• · är van att kommunicera muntligt och skriftligt på både svenska och engelska
• Din intresseanmälan med meritförteckning vill vi ha senast 8/12 2013 genom att du registrerar din ansökan via webbportalen.
Rekryteringsprocessen pågår fortlöpande.
För ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta vår Manager, Christian Riiser - via e-post christian.riiser@dustin.se
Om Du har frågor gällande rekryteringsprocessen är du välkommen att maila till personal@dustin.se.