OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Koncern ITs uppdrag är att inom IT och telefoni stödja Telge koncernen med konkurrensmässiga, prisvärda lösningar. Nu söker vi en Service desk tekniker som ska hjälpa oss att upprätthålla och verka för en god kommunikation mellan Koncern IT och övriga enheter inom Telge koncernen.
Din dag på jobbet – Service desk tekniker på Telge Service Desk är den första kontakten mellan kund och IT serviceorganisation (SPOC ”Singel Point Of Contact), när det gäller incidenter, förfrågningar, beställningar, förändringsförfrågning mm. I din roll ska du sköta registrering av ärenden, klassificering, kvalitetssäkring, slutkund-rapportering och hantering av öppna ärenden samt för tjänsten återkommande arbetsuppgifter. Du kommer också att leverera lösningar på incidenter, svar på frågor och exekverar beställningar.
Dina arbetsuppgifter • Ge support åt koncernens användare via telefon, e-mail, personligt och fjärrstyrning samt även att finnas på plats fysiskt hos kund vid behov.
• Att samla på sig information från kunden och bedöma kundens ärende genom att analysera symptomen och identifiera att det är en incident eller annan typ av ärende och hur det skall klassificeras korrekt.
• Registrera ärenden i ärendehanteringssystem.
• Hantera ärenden enligt överenskomna SLA och eskaleringsförfaranden.
• Rapportera periodiskt enligt SLA till slutkund.
• Dirigera ärendet till andra linjen om lösning/svar saknas inom Service Desk.
• Att känna till Koncern ITs processer, rutiner, instruktioner och arbeta efter dessa.
• Känna till och följa ITILs processer, incident, Förfrågan, Beställning mm.
• Skapa och uppdatera poster i kunskapsdatabaser, FAQs samt instruktioner.
• Rapporterar till Servicedesk Ansvarig och om efterfrågas även till Tjänsteägare och IT chef.
Mer om ditt nya jobb Rollen som Service desk tekniker innebär öppenhet, stor kommunikativ förmåga och en förmåga att hjälpa och stötta. Du behöver kunna förstå tekniska dokument och rutiner och vara en naturlig problemlösare. Givetvis delar du med dig av dina kunskaper när det behövs. Vi jobbar som ett lag och det är därför viktigt att förstå hur ens arbete bidrar till helheten. Tillsammans strävar vi efter att ha ett öppet klimat där vi stöttar varandra för att gruppen ska nå framgång
Det här är du Vi lägger stor vikt vid din personlighet, vi värdesätter framförallt engagemang, ambition och ansvar. Du är en ödmjuk lagspelare som tar ansvar och är engagerad i att teamet ska arbeta framgångsrikt. Du bryr dig om klimat och miljö och har ett hållbart affärsperspektiv utifrån kundens bästa. Givetvis känner du igen dig i Telge Energis kärnvärden – öppen, enkel, personlig och modig.
Krav • Stor social kompetens och kommunikativ förmåga
• Förmåga att hjälpa andra
• Mycket tekniskt intresserad
• Ordningsam och noggrann
• Kunna utföra enklare uppgifter självständigt
Meriter • Kännedom om ITIL Service Operations
• Stort intresse för att lära nytt
Det här är vi Välkommen till Telge AB. Inom Telge uppmuntrar vi våra medarbetare att utvecklas genom tjänster som erbjuder variation i arbetsuppgifterna och ett stort mått av frihet under ansvar. Här finns goda karriärmöjligheter och en kultur som ger dig möjlighet att påverka på allvar. Vi erbjuder bra förmåner och friskvårdsbidrag. Vi är en organisation som strävar efter mångfald och jämlikhet.
Ansök idag Vi vill gärna höra mer från dig och intervjuar löpande! Skicka därför din ansökan så snart som möjligt, och allra senast 30 juni 2018. Varmt välkommen att bli en av oss!
Kontakt Vill du veta mer om tjänsten, kontakta Kenneth Willström, 08-550 223 36 . Har du frågor kring rekryteringsprocessen, kontakta Gunnar Hector, HR-specialist, 08-550 220 91. Fackliga kontaktpersoner är Sanne-Liv Olsen för Vision och Magnus Enderin för SACO. De nås båda på 08 550 220 00.
Vi har redan gjort vårt medieval och vill inte bli kontaktade av andra säljbolag.
Telge består av moderbolaget Telge AB samt ett antal dotterbolag och ägs av Södertälje kommun. Uppdraget är att ge Södertäljeborna bra tjänster och att bidra till ett attraktivt Södertälje. Koncernen har 700 medarbetare och en omsättning på 6 000 Mkr. Vi erbjuder tjänster och service inom bostäder, bygg, el, lokaler, hamn, värme, vatten, stadsnät, science center och bemanning. Läs mer på: www.telge.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Kenneth Willström
Håkan Olsson
0705817918
Kristina Berntsson Ljung