Service desk tekniker med minst tre års erfarenhet

Service desk tekniker med minst tre års erfarenhet

Arbetsbeskrivning

Som Service Desk tekniker är du ansvarig för fjärrstyrning och support på första linjen, stöd för slutanvändare på kontoret och även andra företagsplatser. Supportområdena inkluderar arbetsplats, webb, intranät, infrastruktur och applikationsstöd.

Kortfattade arbetsuppgifter



- Första linjens support till slutanvändare
- Lösa inkommande incidenter, förfrågningar och frågor
- Se till att användaren hålls uppdaterad om framsteg och åtgärder som vidtagits
- SLA uppföljning och vidta åtgärder
- Delta i utvecklingsprojekt och utrullnings- och implementeringsprojekt
- Användarutbildning
- Delta i användaracceptanstester vid behov
- Följ processer och procedurer och delta aktivt i att förbättra dessa




Arbetstiden är heltid, under sex månader med möjlighet till förlängning.

Vi söker dig som har minst tre års erfarenhet av IT support från 1:st line samt Service Now.

Utbildning/Erfarenhet som krävs för att kunna utföra detta uppdrag:



- Gymnasieutbildning eller liknande
- Minst 3 års erfarenhet av Service Desk i första linjen
- Erfarenhet av IT-supportprocess
- Grundläggande förståelse för ITIL-processen
- erfarenhet av ServiceNow eller liknande
- Utmärkt kommunikationsförmåga på svenska och engelska, både skriftliga och talade
- Bra kunskaper i Microsofts slutanvändarmiljö
- Grundläggande förståelse för Microsofts programvara

Meriterande utbildning/erfarenheter:

- Kandidatexamen eller motsvarande inom IT

- Erfarenhet av MAC OS-miljö

- ITIL Foundation v3-certifikat

- Andra språkkunskaper som franska, tyska, spanska etc är meriterande





Du är positiv och har lätt att samarbeta. Du kommer att vara en del av ett supportteam som supporterar ett stort antal användare via telefon/mail och remote på alla olika tekniska nivåer. Det är viktigt att du trivs att jobba med andra och att du har lätt att ta till dig ny information.

Stor vikt läggs på personlig lämplighet.

Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post info@quest.se

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post.



Cv behöver vara på svenska
Varmt välkommen med din ansökan!



Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund.

Om Quest Consulting

Quest Consulting är ett auktoriserad konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Kontaktpersoner på detta företaget

Quest Consulting

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Quest Consulting
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 februari 2021
  • Ansök senast: 18 februari 2021

Besöksadress

Upplandsgatan 7 11123 Stockholm
None

Postadress

Upplandsgatan 7
Stockholm, 11123

Liknande jobb


30 december 2024

IT-supportekniker

IT-supportekniker

27 december 2024

Helpdesktekniker

Helpdesktekniker

27 december 2024

Teknisk Support

Teknisk Support

27 december 2024