OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kort om tjänsten
Vill du vara en viktig del av utvecklingen på vår helpdesk i Stockholm för en av Sveriges största verkstadskedjor?
Som Service desk-Tekniker supportrar du medarbetare och partners som ringer in vid behov av hjälp med IT-problem.
Gruppens ambition är att ge våra användare i deras dagliga arbete support och service i världsklass.
About the job
Om verksamheten
Mekonomen Group består av norra Europas ledande bilservicekedjor med egen grossistverksamhet. Vi erbjuder ett brett och lättillgängligt utbud av prisvärda och innovativa lösningar och produkter för konsumenter och företag.
Bolagets övergripande strategi är att växa med god lönsamhet, det grundar sig på de tre huvudområdena kundfokus, nyttjande av stordriftsfördelar och kontinuerlig utveckling av vår verksamhet för att kunna erbjuda kunderna lösningar för ett enklare och mer prisvärt billiv. Mekonomen group består av fler än 460 bilservicekedjor och över 3400 verkstäder vilka arbetar under koncernens varumärken.
Mer om tjänsten
I rollen är ditt huvudsakliga uppdrag att tillsammans med resterande medarbetare driva en Helpdesk, där våra användare upplever att de får den support de behöver.
Teamet hanterar primärt incidenter, serviceförfrågan, systemlarm. Målet för teamet är att samtliga ärenden ska åtgärdas inom fastställda SLA-nivåer. Parallellt med det vanliga helpdeskarbetet och i mån av tid, arbetar du med diverse driftprojekt tillsammans med vårt driftteam, och arbetar för att informera och utbilda användarna att snabbt kunna hjälpa sig själva.
Arbetsplatsen präglas av medarbetare som tar ett personligt ansvar, som sätter ”laget före jaget” och brinner för att bygga upp en Knowledgebase. Målet är att verka effektivt och kostnadsmedvetet, på ett sätt som stödjer företagets affärstänk.
För att lyckas i tjänsten ser vi att du har lagom med teknisk kompetens och djup i kombination med en vana av att ge service.
I tjänsten utgår man från våra moderna lokaler i Stockholm
Din profil
Som person är du serviceorienterad och ser lösningar istället för låsningar. Med ett tydligt engagemang och närvaro bidrar du till ett kreativt och inspirerande arbetsklimat.
Du trivs i rollen av att ge hög service där du har förmågan att bemöta och hjälpa användarna utifrån deras IT-nivå. I stressade situationer lyckas du att behålla lugnet och fokuserar på rätt saker.
Du talar tydligt, välformulerat och engagerat. Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift är ett krav för att lyckas i rollen.
Vi värdesätter egenskaper såsom hög drivkraft, ansvarstagande, samarbetsförmåga och lyhördhet.
För att lyckas i rollen ser vi att du har minst 2 års erfarenhet av servicedeskarbete eller motsvarande
Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt.
Urvalsprocessen sker löpande. I det här uppdraget samarbetar vi med Dreamwork och rekryteringsspecialist Bengt Lööw bengt.loow@dreamwork.se
Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jenny Persson
042-176608
Frida Ellingsen
0470-745554
Jenny Sini
046-460 23 02
Jenny Sini
Frida Ellingsen
0470-74 55 54
Mahlin Glyré
Måns Persson
0761-45 27 10
Mahlin Glyré
042 - 17 66 11
Patrik Staaf
042-176618
Annika Sjöberg
08-446 47 09