SERVICE DESK/CLIENT DESKTOP IT-TEKNIKER

Arbetsbeskrivning

Kävlinge kommun rymmer det mesta – kuststräckor, fina golfbanor och sprittande fiskevatten. Snabba kommunikationer, ett aktivt näringsliv och närheten till kultur och kommers gör att både människor och företag trivs i kommunen. Det centrala läget mitt i Öresundsregionen, en stark befolkningstillväxt, god ekonomi och låg kommunalskatt gör att Kävlinge ligger bra till på alla sätt. Öppenhet, engagemang och utveckling är de ledord som präglar kommunens arbete.


IT-teamet är leverantör av IT-tjänster till tre kommuner som har ett samarbete kring IT-driften. Dessa tre kommuner har en IT-beställarfunktion i form av IT-cheferna i Kävlinge, Staffanstorp och Burlöv. IT-teamets personal är anställda i Kävlinge kommun men har ett fristående ifrån kommunen i meningen att IT-teamet ska tillhandahålla IT-support/services på lika villkor till alla tre kommunerna.

ARBETSUPPGIFTER
Gruppen Service Desk/Client Desktop svarar för hela IT-teamets 1:st Line support och Client Desktops 2:nd Line support, mot användarna i de tre kommunerna. Den sociala kompetensen i gruppen är av stor vikt då teknikerna möter användarna både via telefon och personliga kontakter. Teknikerna i gruppen är IT-verksamhetens ansikte ut mot användarna samt IT-teamets ögon/öron ute hos användarna.

Som Service Desk/Client Desktop medarbetare kommer du att ingå i ett gäng där man genom ett rullande schema får arbeta i alla de ansvarsområden som ingår. Allt ifrån att vara 1:st Line tekniker som har direktkontakten med användarna till att sitta i Back Office och lösa ärenden på distans. Även att vara ute och arbeta som Tekniker På Plats på de tre kommunhusen ingår. Jobbet innebär en stor variation med många olika uppdrag.

Som medarbetare i grupperna Service Deskk/Client Desktop kommer du att vara med att driva och utveckla gruppen mot de visioner, strategier, och mål som sätts upp för IT-verksamheten i IT-teamet.
Eftersom du kommer att ha mycket kontakt med kommunernas organisationer och dess användare är hög socialkompetens viktigt


KVALIFIKATIONER
Vi ser gärna att du har erfarenhet av motsvarande typ av tjänst sedan tidigare och att du är en strukturerad, drivande, servicemainded person med stor lag- och teamkänsla. Ett plus är om du har kommit i kontakt med ramverket ITIL.

Körkort är ett krav i tjänsten.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kävlinge Kommun KÄVLINGE
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast eller enl överenskommelse
  • Publicerat: 11 december 2013

Liknande jobb


26 november 2024

26 november 2024