Service Desktekniker till IT Västerbotten

Service Desktekniker till IT Västerbotten

Arbetsbeskrivning

Region Västerbotten arbetar för att god hälsa och hållbar utveckling ska stärka varandra. Vi tar ansvar för en jämlik välfärd och för att forskning och innovation ger resultat.

Är du en serviceriktad person som är sugen på nya utmaningar i en spännande verksamhet med spjutspetsteknologi, omfattande digitalisering och som samtidigt gör skillnad i samhället? Då är du rätt person att förstärka vårt supportteam! Vi erbjuder goda möjligheter till utveckling och karriärvägar hos en trygg arbetsgivare med bra villkor. Nu finns chansen att bidra till framtidens vård som ger oss världens friskaste befolkning med världens bästa hälsa.

Region Västerbotten satsar stort på digitalisering och för närvarande pågår stora initiativ som omfattar nya teknikstöd för vårdinformation, materialflöde och ärendehantering samt verktyg för mobilt arbete och samarbete. Ytterligare fokusområden är exempelvis vård på distans och automatisering samt etablering av olika tillämpningar kopplade till Artificiell Intelligens, Internet of Things och RPA. Tillsammans bygger vi framtidens tekniklösningar för att stötta verksamheten i vården med det övergripande syftet att skapa mer tid för vård!

Vår organisation inom IT är uppbyggd på två avdelningar Systemutveckling samt Infrastruktur och service med syfte att arbeta långsiktigt och modernt med rätt förmågor för att leverera och realisera regionens behov av utveckling, systemförvaltning och IT-infrastruktur.

ARBETSUPPGIFTER
Som tekniker hos oss ger du viktig service och möjliggör insatser som påverkar många.

Området som vi förstärker är vårt supportteam som arbetar med första linjens support till verksamheten och vi söker dig som brinner för service och att hjälpa kunder.

Arbetet innefattar telefonsupport samt felsökning/felavhjälpning via ärenden, installationer av applikationer och program samt hantering av beställningar.

Digitaliseringen skapar ständigt nya supportbehov, men några av de tekniska områden som Servicedesk arbetar med att supportera är:

- Windows 7/10
- Citrix
- Active Directory
- Nätverk
- VPN
- Skrivare och skrivarhantering
- Hårdvarurelat
- Microsoft365

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med ett genuint intresse för service och som besitter ett engagemang och en vilja att arbeta med att supportera en kritisk verksamhet. Som person är du lösningsorienterad, nyfiken och har en serviceinriktad attityd. Det är ett krav att ha erfarenhet från supportarebete

Du har en avslutad utbildning inom IT eller motsvarade arbetslivserfarenhet som exempelvis IT-supporttekniker. Du talar och skriver obehindrat i svenska och engelska. Vi ser det som meriterande om du har goda kunskaper i AD, Office 365 och Windows-miljöer.

Likväl kan du ha en gymnasial eller högskoleutbildning inom IT eller motsvarande kunskaper inkl. yrkeserfarenhet inom området som vi bedömer likvärdigt.

Körkort för personbil krävs.

Beredskapsarbete kan förekomma i tjänsten.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har Region Västerbotten tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Sammanfattning

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024