OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Service Director Om Huawei: Huawei grundades 1988 och är ett av de snabbast växande telekommunikations- och nätverkslösningsföretagen i världen.På Huawei letar vi alltid efter människor som delar vår vision: att berika livet genom kommunikation.Vi är en ledande leverantör av nästa generations telekommunikationsnätverk och levererar just nu lösningar till 45 av världens topp 50 operatörer.Våra medarbetare är målmedvetna i att erbjuda innovativa produkter, service och lösningar och ser det som sin mission att skapa långsiktigt värde och tillväxtpotential för våra kunder.För mer information, besök gärna: www.huawei.com Vi söker dig som letar efter nya utmaningar och vill ha en roll i ett snabbväxande globalt företag.Just nu söker vi en Service Director till ett av våra Globala Key-accounts som kan leverera värdefulla resultat tillsammans med Huawei inom Norden och Baltikum.Detta är ett utmärkt tillfälle att bli en del av ett högpresterande team som arbetar långsiktigt.Vi expanderar just ni i Sverige och denna roll kommer att verka inom Huawei i Norden och Baltikum.Vi erbjuder en utmanande position och möjligheten att växa med oss.Arbetsbeskrivning Som Service Director kommer du att ha ansvar för våra service tjänster mot en Global kund.Du kommer tex att: - Vara ansvarig för att ta fram marknadsanalyser inom service och hitta affärsmöjligheter inom området, sätta upp försäljningsmål och strategier inom området.- Samla in marknadsinformation och ansvara för försäljningsprojekt inom Service samt ansvara för att uppnå försäljningmålen inom området.- Ansvara för att hitta bra service lösningar gentemot våra kunder samt säkerställa att de är konkurrenskraftiga och leveranssäkra.- Ansvara för att våra kunder är nöjda gällande Service delivery och Satisfaction.- Arbeta med förbättringar kring detta samt olika kommunikationskanaler för att lösa ärenden kring leverans samt att kunna möta våra kunders förväntningar.- Ansvara för våra nyckelkunders service behov, analysera service strategier, modeller, konkurrenter och utifrån detta upprätta en strategi för våra kunders Service behov.Vi söker dig som: - Har en universitetsexamen inom telekommunikation, elektroteknik, business eller annan relevant utbildning.- Har god erfarenhet av produkter, lösningar och service inom telekom.- Har erfarenhet av service management, försäljning av service för telekomprojekt.- Minst 10 års erfarenhet av telekom inom Europa och området service.Det är meriterande om du har kunskaper inom mobila nätverk och omfattande kunskaper inom den Nordiska telekom marknaden.- Är flytande i Engelska och Svenska i både tal och skrift då kommunikationen sker i stor utsträckning inom båda språken, bade externt och internt.Som person är du resultatinriktad och alltid strävar framåt.Du är duktig på att kommunicera och knyta kontakter då tjänsten innebär mycket kontakter både med kunder på alla olika nivåer och med intern personal.Organisation: Du kommer att ingå i ett av våra Globala Key account teams och finns lokaliserade i Kista, Stockholm.Ansökan: Huawei samarbetar med Academic Search International i denna rekrytering.Eftersom vi är en internationell org.med engelska som koncernspråk ser vi fram emot din ansökan på engelska.Ansök via: http://bit.ly/9p5Fsq
Kontaktpersoner på detta företaget
Andreaz Karlsson
08-555 15 724