OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Service & eftermarknadsansvarig
TakTema erbjuder en arbetsplats i utveckling och med framåtanda. Våra medarbetare har breda och varierade kompetenser. Vi arbetar i trevliga lokaler och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och sjukförsäkring. Inom TakTema arbetar vi för ett "Hållbart arbetsliv". Med detta menar vi att du skall kunna kombinera ett spännande och givande yrkesliv med ett hållbart och rikt liv utanför arbetet.
Vi strävar efter att ha en jämn fördelning mellan kvinnor och män och en spridning när det gäller ålder. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet. Målet är att detta ska återspeglas i medarbetarskapet.
Arbetsbeskrivning
I denna roll kommer du att leda företagets service- & eftermarknadsavdelning. I arbetet ingår det att tillsammans med våra kunder planera in både planerade och oplanerade servicearbeten och säkerställa att dessa genomförs i tid och utifrån de kvalitetsnormer som är stipulerade. Du leder och motiverar arbetsgruppen som ofta består av personer med olika kompetensnivåer. Du kommer även att säkerställa så att alla egenkontroller och riskanalyser görs och dokumenteras för respektive serviceärende. För att få en jämn arbetsfördelning på serviceavdelningen så måste du kunna arbeta väldigt strukturerat och fördela arbetena så att alla montörer har en så jämn arbetsbelastning som möjligt.
I rollen som eftermarknadsansvarig kommer du att i en väsentlig utsträckning ansvara för de frågor som är relaterade till sedvanligt eftermarknadsarbete, detta kan exempelvis röra sig om tilläggsbeställningar, läckage, reklamationer etc. Du kommer i denna roll att arbeta väldigt tätt tillsammans med företagets projektledare och montörer och skall på ett pedagogiskt sätt kunna förmedla vilka eventuella misstag som har uppstått i projekten. Det är även viktigt att du har en förmåga att instruera övriga medarbetare hur vi skall kunna höja och säkerställa de kvalitetsnormer vi arbetar utifrån.
Det är viktigt att du trivs i en kundorienterad miljö eftersom du kommer att vara företagets representant på de arbetsplatser du besöker. Du kommer aktivt att stödja den övriga projektorganisationen utifrån den planering som projektchef och projektledarna gör. Detta innebär att din avdelnings resurser kan bli allokerade till projekt.
Kvalifikationer
Relevant utbildning, alternativt lång erfarenhet inom arbetsområdet, d.v.s. minst 5 års erfarenhet som takläggare, helst som förstamontör eller likvärdig tjänst.
Du har en god datorvana.
Du är kommunikativ och har lätt för att uttrycka dig på svenska i tal och skrift samt grundläggande kunskaper i engelska tal och skrift.
Du är van att arbeta självständigt och har lätt att fatta beslut.
Du har ett flexibelt förhållande till dina arbetsuppgifter, d.v.s. är van att hålla många bollar i luften och har lätt att omprioritera när det krävs.
Övrig information
Körkort B erfordras, tjänsten är tillgänglig snarast.
Välkommen med din ansökan innehållande CV & personligt brev. Vi träffar kandidater löpande, så skicka in din ansökan snarast möjligt.
Den här tjänsten bakgrundskontrolleras enlighet med TakTema:s säkerhetskultur.