OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hitachi Energy är en banbrytande teknikledare som hjälper till att öka tillgången till prisvärd, pålitlig, hållbar och modern energi för alla. Vi hjälper till att hålla lamporna tända, fabrikerna i drift, våra sjukhus och skolor öppna. Kom som du är och förbered dig på att bli bättre genom att lära av andra. Ta med din passion, ta med din energi och anslut till ett team som uppskattar en enkel sanning: Mångfald + Samarbete = Innovation
Kom till Hitachi Energy och arbeta i ett team som strävar efter att skapa en framtid där innovativa digitala tekniker ger större tillgång till renare energi.
Du kommer att vara en viktig medarbetare i Service-organisationen i Grid Automation Systems, OU Scandinavia. Som Operating Unit (OU) ansvarar vi för försäljning och leverans av Hitachi Energys kompletta portfölj av produkter, system och servicetjänster för Grid Automation på den svenska marknaden.
Vi levererar till både slutkunder och systemintegratörer, inom kraftgenerering, kraftöverföring, industri och järnvägsapplikationer. Vi är cirka 140 medarbetare i Danmark, Norge och Sverige och behöver bli fler för att klara av våra projektåtaganden. Du kommer att ingå i service-organisationen i Sverige som består av ett 20-talerfarna ingenjörer. Vi är en del av Business Unit Grid Automation Systems.
Dina ansvarsområden
Du ger support på distans eller på plats för installation och driftsättning, underhåll, reparationer, konstruktion och rådgivning, avancerade tjänster, utökningar, uppgraderingar och efterinstallationer, urdrifttagning och utbyten.
Du överlägger med kunderna och ger råd om de bästa servicelösningarna i enlighet med standardiserade processer, rutiner och säkerhetsriktlinjer.
Du bygger och upprätthåller starka kundrelationer. Du förstår kundernas behov och tillhandahåller specialistsupport och lösningar.
Du samordnar och genomför specialistprojekt genom planering, möten, milstolpar och regelbundna revisioner.
Du identifierar möjligheter till utveckling av nya servicetjänster, utrustningar och metoder.
Resor är nödvändiga eftersom rollen kräver hands-on-support på plats hos kunden.
Din bakgrund
Du har en elkraftsutbildning.
Meriterande om du har arbetat inom industrin tidigare, speciellt med substationer, reläskydd eller scada-applikationer.
Du har god kunskap i både svenska och engelska, både tal och skrift.
Meriterande om du har erfarenhet av projektarbete.
Du har dokumenterad förmåga att identifiera och lösa tekniska problem.
Du har dokumenterad erfarenhet av kundservice och har förmåga att förstå och prioritera kundens behov.
Du är en stor vän av säkra arbetsmetoder och ser det som självklart att följa alla gällande arbetsskyddsföreskrifter.
Du är högt motiverad, nyfiken och har ett intresse av att lära dig om nya teknologier.
Som person är du samarbetsinriktad och lösningsorienterad och har en uttalad förmåga att kunna kommunicera.
Mer om oss
Välkommen med din ansökan! Kandidater utvärderas löpande så sök redan idag, sista dagen att ansöka är 24. Mars.
Mer information: Rekryterande chef Johan Lindblad, johan.lindblad@hitachienergy.com, kommer att kunna svara på dina frågorangående tjänsten. Fackliga representanter - Sveriges Ingenjörer: Bo Almgren, +46 107-38 14 17; Ledarna: Christer Fridlund, +46 107-38 29 12; Unionen: Karin Ulvemark, +46 107-38 51 42. Övriga frågor ställs till rekryteringskonsult Helena Stefansdottir, helena.stefansdottir@hitachienergy.com.
Hitachi Energy är en global teknikledare som jobbar för en hållbar energiframtid för alla. Vi betjänar kunder inom energi, industri och infrastruktur med innovativa lösningar och tjänster över hela värdekedjan. Tillsammans med kunder och partners revolutionerar vi tekniken och möjliggör den digitala transformationen som krävs för att accelerera energiomställningen mot en koldioxidneutral framtid. Vi utvecklar världens energisystem till att bli mer hållbart, flexibelt och säkert samtidigt som vi balanserar socialt, miljömässigt och ekonomiskt värde. Hitachi Energy har en väldokumenterad meritlista och en oöverträffad installerad bas i fler än 140 länder. Verksamheten har huvudkontor i Schweiz och cirka 38 000 medarbetare i 90 länder som genererar affärer på ungefär 10 miljarder USD.