OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Beläget mitt i terminalen och det givna stoppet på resan. Välkommen till Scandic Landvetter!
Hos oss på Scandic Landvetter börjar semestern redan på flygplatsen. Förutom att möta nya och gamla resekamrater, så kommer såväl Göteborgare som långväga gäster checka in hos oss. Här kan våra gäster landa mjukt i lobbyn, koppla av i baren innan take off eller bjuda kunderna på en trerätters. Så vill du arbeta på ett hotell med internationell atmosfär och tillsammans med oss ge våra gäster service i absolut toppklass? Då är du den vi söker!
Nu söker vi en Service Host inom frukost till Scandic Landvetter.
Oavsett varför gästen kommer till oss är det få saker som är så uppskattade som ett vänligt ansikte som hälsar välkommen. Som Service Host agerar du värd tillsammans med övriga teamet på hotellet och skapar en gästupplevelse i världsklass.
I rollen som Service Host arbetar du inom ett eller flera ansvarsområden som alla bidrar till gästens helhetsupplevelse. Under din tid hos oss kan dessa områden variera i takt med att du och affären utvecklas. Hos oss får du ta ett stort eget ansvar för att ta de beslut som krävs för att göra gästen nöjd och teamen utvecklar och förbättrar arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens och erfarenhet som vi överträffar gästens förväntningar. På köpet får vi kul på jobbet!
Så ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic!
Vad är innebär rollen som Service Host?
Nu söker vi en medarbetare som ska arbeta inom området F&B Services på hotellet Scandic Landvetter. Din främsta roll är att supportera driften inom våra mat- och dryckesavdelningar med diverse operativa uppgifter så att medarbetarna som är närmast gästen kan ha sitt fulla fokus på att ge service i världsklass. I dina arbetsuppgifter ingår enklare matlagning, förberedelse, framplockning samt att hålla ordning i kök och allmänna utrymmen. Du ser till att disk, renhållning och egenkontroll flyter på och i enlighet med livsmedelspolicy, koncept och manualer.
Vem är du?
För att passa i rollen tror vi att du har minst ett års erfarenhet av liknande arbete samt erfarenhet av konceptstyrd verksamhet. Allra viktigast är dock dina personliga egenskaper och din inställning. För att passa i rollen behöver du vara en bra lagspelare som tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter och helhetsresultatet. Viktigt är också att du kan förmedla ett gott värdskap till hotellets gäster.
Information om tjänsten:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på deltid 20% där du jobbar varannan helg och möjlighet till fler timmar vid behov. Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av ett enklare test om service vid urvalet.
Transport
För den här tjänsten ska du kunna börja tidiga morgnar ca 04.00 och då är det bra att ha körkort och ha tillgång till egen bil då det är begränsat med lokaltrafik till flygplatsen den tiden på dygnet. Åker du bil finns personalparkering till förmånligt pris och om åker du Flygbussen tar det bara 20 minuter från Korsvägen i Göteborg. Har du köpt ett Göteborg AB kort kan du åka hela vägen utan extra kostnad.
Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic!
Ps. på vår hemsida kan du läsa ännu mer om tjänsten, våra förmåner och vår kultur!
Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic.
Delar du våra värderingar?
BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD