Service Host, Service Lead, Cleaning & First Impression (Housekeeping/Städ)

Service Host, Service Lead, Cleaning & First Impression (Housekeeping/Städ)

Arbetsbeskrivning

Välkommen till ett inspirerande livsstilshotell med en atmosfär som främjar gemenskap, kreativitet, nyfikenhet och upptäckarglädje!

Downtown Camper erbjuder inte bara nattsömn och god mat och dryck, utan allt från yoga till upptäcktsfärder och inspirationsföreläsningar. Här står mötet i fokus – mötet mellan natur och storstad, och mellan stockholmare och inresande. Vi vill att hotellet ska vara ett självklart basecamp för äventyrslystna upptäckare. Vi som arbetar på Downtown Camper i dag tycker vi har en rolig arbetsplats, fantastiska kollegor, bra ledarskap och en härlig atmosfär. Så är du en social, naturälskande storstadsmänniska? Då kan du vara den vi söker.

Nu söker vi en Service Lead till hotellet Downtown Camper by Scandic.

Oavsett varför gästen kommer till oss är det få saker som är så uppskattade som ett vänligt ansikte som hälsar välkommen. Som Service Lead agerar du värd tillsammans med övriga teamet på hotellet och skapar en gästupplevelse i världsklass.

Hos oss får du ta ett stort eget ansvar för att ta de beslut som krävs för att göra gästen nöjd och teamen utvecklar och förbättrar arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens och erfarenhet som vi överträffar gästens förväntningar. På köpet får vi kul på jobbet!

Vad är innebär rollen som Service Lead?

Tillsammans med dina kollegor ansvarar du för den viktiga uppgiften att hotellet håller en hög standard avseende helt och rent och ser till att våra gäster få en ”wow-känsla” när de kliver in på hotellet och i sitt hotellrum.

I rollen som Service Lead är du ansvarig för värdskap för hela hotellet både gentemot gäst och medarbetare. Förutom att vara en del av driften, har du den övergripande överblicken över arbetsflödet i teamet. Du ser tillsammans med teamet till att prioritera arbetsuppgifter så att verksamheten flyter så att gästerna blir nöjda. Du leder och fördelar arbetet och hanterar bemanningen under ditt arbetspass. Självklart stöttar du upp teamet på hotellet med andra arbetsuppgifter vid behov.

Vid behov ges du möjlighet att utbilda nya medarbetare på hotellet och du avlastar också Service Team Manager med vissa administrativa arbetsuppgifter.

Vem är du?

För att passa i rollen tror vi att du har minst två års erfarenhet av yrket samt erfarenhet av gästbemötande och serviceverksamhet. Du har både förmåga och vilja att arbeta med ett driftsnära ledarskap. Du är trygg i ditt ledarskap och kan uttrycka dig väl på svenska språket.

För att trivas i rollen behöver du också vara noggrann och ha ett öga för detaljer. Det är viktigt att du har en god fysik, är flexibel och har god samarbetsförmåga då alla medarbetare tillsammans ansvarar för gästens upplevelse. Du sprider god energi runt dig och är en omtänksam kollega.

Allra viktigast är dock dina personliga egenskaper och din inställning. För att passa i rollen behöver du vara en bra lagspelare som tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter och helhetsresultatet. Viktigt är också att du kan förmedla ett gott värdskap till hotellets gäster.

Så ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic!

Information om tjänsten:

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och vi tillämpar provanställning.

Arbetstiden är förlagd under både dagar och kvällar samt helger.

Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt.

Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic!

Ps, på vår hemsida kan du läsa ännu mer om tjänsten, våra förmåner och vår kultur!


Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic.

Delar du våra värderingar?

BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Scandic Hotels Sverige
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 juli 2023
  • Ansök senast: 27 augusti 2023

Besöksadress

SVEAVÄGEN 167
None

Postadress

SVEAVÄGEN 167
Stockholm, 11346

Liknande jobb


15 april 2024

Vikariat hotellstäd

10 april 2024

HOUSEKEEPING - LOKALVÅRDARE

9 april 2024