OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Service Koordinator AstraZeneca, Södertälje
Sodexo är världsledande inom Quality of Life Services – service för livskvalitet. Med våra integrerade lösningar täcker vi ett brett servicebehov för företag, institutioner och offentlig sektor. Vi bidrar med att öka de anställdas välmående, effektivisera verksamheten och säkerställa att alla viktiga servicefunktioner fungerar på företag, sjukhus, skolor och andra arbetsplatser.
Sodexo driver sedan 2012 FM uppdraget på AstraZeneca i Södertälje, bestående av verksamhetsområdena Konferens, Restaurang, Lokalvård, Mark & Avfall samt Logistiktjänster.
Området Konferens består utav Service Koordinator, FMServiceDesk, Konferens och AV Teknik.
På ett ABW kontor (Activity Based Workplace) är det arbetsuppgifterna som styr vart de anställda fysiskt arbetar. Kreativ brainstorming möten, fokusering i tysthet, telefonsamtal, möten eller småprat inom projektgruppen är exempel på några aktiviteter som utförs bäst i vitt skilda miljöer. Den enskilde medarbetaren har inget eget skrivbord utan sätter sig på ett ledigt skrivbord utifrån dagens aktivitet. Detta nya arbetssätt ställer andra krav på en mer personlig och nära kontorsservice med stöd i allt från konferensservice, service av mötesplatser till iordningställande av interiör eller introduktion av nya ABW medarbetare.
Vi söker nu en Service koordinatorer för arbete på heltid som har en fallenhet för service med fingertoppskänsla, ordning och reda samt utmärkt kommunikation i såväl tal som skrift. I din roll som Service koordinator håller du bl.a. ihop önskemål och behov från ABW kunderna och tillse att rätt utförandefunktion engageras. Till största delen arbetar du även själv med ett antal praktiska serviceuppgifter. Du kommer att vara en del av konferensverksamheten och det praktiska arbetet sker på plats i två olika hus via personlig kontakt, telefon och dator, där du även arbetar i ett antal olika system. AV Teknik kunskap är ett krav då arbetsuppgiften bl.a. består i att bistå AV-tekniker i arbetet.
Krav/kvalifikationer
• Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter med minst 3 års erfarenhet
• Duktig administratör
• God datorvana
• Van att arbeta i olika IT system
• Tidigare arbete med AV-teknik är ett krav
• God samarbetsförmåga och servicekänsla
• Representativ samt vara en god ambassadör för vårt företag
• Behärskar engelska och svenska utmärkt i tal och skrift
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Utföra fullständig service i alla konferensrum och anmäla utrymmen
• Hantera evenemang – speciella möten, event etc.
• Iwork support – ambassadör för Iwork, introducera och stötta anställda.
• Koordinera andra FM-leverantörer.
• Utföra alla uppgifter som ingår i Servicekoordinator arbetet i samråd med din närmsta chef
Personliga egenskaper
• Ditt serviceintresse är väldigt stort och du har fingertoppskänsla för hur du bemöter kunden, alltid kunden i fokus
• Du har social kompetens och ett högt servicetänkande
• Van att arbeta i stundtals högt tempo
• Stabil- trygg i sig själv
• Synlig
• Strukturerad
• Problemlösningsförmåga
• Förmåga och intresse av att arbeta i ett team och ett trevligt tillmötesgående
Anställningsform:
Vikariat
Heltid, måndag-fredag.
Arbetstider: 7-16
Din ansökan vill vi ha snarast, dock senast 31 juli 2019
Ansökan kan endast göras via vår hemsida
Intervjuer kommer ske löpande och anställning kan därför komma att ske före sista ansökningsdatum.
Vid eventuella frågor besvaras dessa av Liselott Andersson Manager liselott.andersson@sodexo.com
Sodexo grundades av fransmannen Pierre Bellon år 1966. Med hjälp av några tusen franska francs på fickan och stor entreprenörsanda startade han ett litet företag som levererade mat till företag i hans hemstad Marseille. Idag är Sodexo en av världens största arbetsgivare med verksamheter i 80 länder. Vi är världsledande inom Quality of Life Services vilket betyder att vi varje dag arbetar med målet att bidra till människors livskvalitet.
Genom över 100 olika tjänster effektiviserar och säkerställer vi att olika servicefunktioner fungerar på företag, sjukhus, skolor och andra arbetsplatser, t ex: lokalvård, arbetsplats-, måltidstjänster. Vi driver även hjälpmedels- och konferensverksamhet.
Vårt brinnande engagemang för hållbarhet, att utveckla våra medarbetare och främja mångfald är vida känt runt om i världen och har resulterat i en mängd prestigefyllda utmärkelser. I Norden omsätter vi 7,5 miljarder kronor och sysselsätter 11 000 medarbetare. Det gör oss till ett av Nordens ledande Service Managementföretag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jimmy Andersson, Restaurangchef
46 8-5788 5622
MariaNordström, Housekeeper
LindaJaensson,
08-5788 5938
IngelaLundström, Receptionschef
090-108749
MariaWestman, Reception/Fackligt ombud
090-108700
Ingela Lundström, Receptionschef
090-108749
Jimmy Andersson, Restaurangchef
46-8-5788 5622
Carina Runermark, Arbetsledare
08-57883069
Maria Westman, Reception/Fackligt ombud
090-108700
Tommy Öhman,