Service Koordinator till världsledande företag

Arbetsbeskrivning

METTLER TOLEDO tillverkar och säljer vågar och vägningssystem, samt analys- och processinstrument för tillverkande företag och laboratorier. Koncernen finns representerad i 100 länder och har fabriker på 15 platser runt om i världen, bland annat Schweiz, Tyskland, England, USA, Kina och Norge. Koncernen, med huvudkontor i Schweiz, är noterat på New York Stock Exchange. Totalt har koncernen cirka 13.100 anställda och en omsättning 2014 på cirka 2,5 miljarder. USD. Mettler Toledo Nordic är en försäljnings- och serviceorganisation med huvudkontor i Stockholm och kontor i Oslo och Köpenhamn. I Finland och Baltikum är Mettler Toledo representeras av återförsäljare. I Skandinavien har vi cirka 165 medarbetare med en årlig omsättning på cirka 400 miljoner kronor.

I den här rollen kommer du att ansvara för de service- och installationsärenden som inkommer från företagets kunder i Sverige. Du kommer att ge administrativ support åt teknikerna och koordinera dem geografiskt med de ärenden som inkommer. Arbetet utförs från Mettler-Toledos nordiska huvudkontor i Stockholm, där du arbetar i ett team av härliga kollegor tillhörande den nordiska helpdeskgruppen. Här erbjuds du en arbetsplats med härlig atmosfär, på det nordiska huvudkontoret arbetar du tillsammans med 55 kollegor. Din ersättning blir en marknadsmässig lön, friskvårdbidrag, rikskortet samt en trygg anställning i ett stabilt och världsledande bolag där många stannar länge.

Arbetsuppgifter
- Ta emot inkommande felanmälningar samt svara på servicefrågor via telefon och mejl
- Informera, planera och dela ut service- och installationsuppdragen till de olika teknikerna
- Uppdatera serviceavtal i systemet
- Utbilda och ge teknikerna support i de system som används
- Svara på offertförfrågningar gällande servicejobb
- Övriga administrativa arbetsuppgifter

Efterfrågade kvalifikationer
- Avslutad gymnasieutbildning eller motsvarande
- Flytande svenska i både tal och skrift
- God förmåga att utrycka sig i skrift och tal på engelska
- God organisationsförmåga med ett sinne för att lösa problem och en hjälpsam attityd
- Telefon- och datavana
- Tidigare erfarenheter av arbete med service, helpdesk är ett krav

Som person är du kommunikativ och serviceinriktad samt socialt kompetent. Du arbetar bra både självständigt och tillsammans med kollegor och är flexibel. Känner du igen dig på beskrivningen ovan och är redo att ta dig an nästa utmaning i karriären i ett framgångsrikt och världsomspännande företag så tveka inte att söka tjänsten!

Start: Omgående/Efter överenskommelse
Lön: Fast månadslön
Arbetstider: 8-16.30 (37,5 timmars arbetsvecka)

I denna rekryteringsprocess samarbetar Mettler-Toledo med Ivy Talents. Frågor gällande tjänsten görs till Julia Olsson 0707-597 666 eller via mejl julia.olsson@ivytalents.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Julia Olsson

Emil Dreca
+46738795858
Julia Olsson
0707597666
Sofia Balazsi

Julia Ronge
0707597666

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ivy Talents
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
  • Publicerat: 22 augusti 2016

Besöksadress

SANKT ERIKSGATAN 117 , Stockholm
None

Postadress

SANKT ERIKSGATAN 117
Stockholm, 11343

Liknande jobb


Backoffice

Backoffice

22 december 2024