OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Scandic Örnsköldsvik - Höga Kustens vardagsrum - är helt nyrenoverat och anpassat för den moderna nomaden där skogens gröna färger ger inredningen ett lugn. Hotellet i norra delen av Höga Kusten utgör en högst bekväm utgångspunkt för utflykter till alla sevärda besöksmål inom världsarvet Höga Kusten och dess fantastiska skärgård i världsklass.
Vår gästnöjdhet är vår prioritet och vi har en mycket stark servicekultur hos oss, en servicekultur som utgår från nöjda och glada medarbetare som är stolta över sin arbetsplats och vill fortsätta att utvecklas i litet som stort. Det är så vi tillsammans skapar en välkomnande atmosfär som präglar våra gästers vistelse hos oss - och det är det som vi kallar service.
Nu söker vi en Service Lead, Meeting & Event coordination till Scandic Örnsköldsvik.
I ansvarsområdet Meeting & Event Coordination kan du arbeta både med planering och drift av möten och event. Du säkerställer att bokningarna blir korrekta och att information om bokningarna är tydlig och fullständig. Du är spindeln i nätet som ser till att gästen alltid är i fokus. Du är den som går igenom ankomstlistan och lägger tid på detaljerna. Ser till att gästens önskemål uppfylls.
Du har alltid ett leende på läpparna och en kreativ lösning i backfikan. Du löser det mesta och är en stjärna på att vända en missnöjd gäst till en nöjd gäst.
Oavsett varför gästen kommer till oss är det få saker som är så uppskattade som ett vänligt ansikte som hälsar välkommen. Som Service Lead agerar du värd tillsammans med övriga teamet på hotellet och skapar en gästupplevelse i världsklass.
I rollen som Service Lead är du ansvarig för värdskap för hela hotellet, både gentemot gäst och medarbetare. Förutom att vara en del av driften, har du den övergripande överblicken över gästflödet i våra outlets och ser tillsammans med teamet till att prioritera arbetsuppgifter så att verksamheten flyter på. Du leder och fördelar arbetet, får ta ett stort eget ansvar för att ta de beslut som krävs för att göra gästen nöjd och att teamen teamen utvecklas.
Så ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. På köpet får vi kul på jobbet! Välkommen till Scandic!
Vem är du?
För att passa i rollen tror vi att du har en väl utvecklad social förmåga och är kapabel att hantera att det händer många olika saker samtidigt. Det är mycket viktigt att du kan förmedla ett gott värdskap till hotellets gäster samt har förmågan att sälja.
Du har också vana och kunskap i att arbeta med dator som arbetsredskap. Du har kunskap i Simphony och Scorpio samt bred kunskap och erfarenhet av hotell och F&B.
Eftersom arbetet till stor del består av att kommunicera med gäster är goda kunskaper i svenska och engelska en förutsättning. Talar du ytterligare ett språk är det meriterande.
Allra viktigast är dock dina personliga egenskaper och din inställning. För att passa i rollen behöver du vara en lyhörd och prestigelös lagspelare som tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter och helhetsresultatet. Flexibel och initiativrik är andra viktiga egenskaper.
Information om tjänsten
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.
Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av ett enklare test om service vid urvalet.
Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic!
Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic.
Delar du våra värderingar?
BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD