Service Lead,  Scandic Borlänge, heltid

Service Lead, Scandic Borlänge, heltid

Arbetsbeskrivning

Scandic Borlänge är ett familjärt hotell mitt i city, nära centralstationen och shoppingen på Norra Backa. Här kan våra gäster njuta av god mat i vår restaurang, varva ner i vår inomhuspool eller bara umgås i vår lobby.

På hotellet lägger vi stor vikt vid att erbjuda våra medarbetare en bra arbetsmiljö – ett gott ledarskap i en varm och familjär atmosfär. Vi tar inte bara väl hand om våra gäster, vi tar alltid hand om varandra. Vi jobbar tillsammans, sida vid sida, för att nå vårt gemensamma mål- att skapa hotellupplevelser i absolut världsklass för våra gäster.

Nu söker vi en Service Lead till hotellet Scandic Borlänge.
Oavsett varför gästen kommer till oss är det få saker som är så uppskattade som ett vänligt ansikte som hälsar välkommen. Som Service Lead agerar du värd tillsammans med övriga teamet på hotellet och skapar en gästupplevelse i världsklass.

I rollen som Service Lead arbetar du inom ett eller flera ansvarsområden som alla bidrar till gästens helhetsupplevelse. Under din tid hos oss kan dessa områden variera i takt med att du och affären utvecklas. Hos oss får du ta ett stort eget ansvar för att ta de beslut som krävs för att göra gästen nöjd och teamen utvecklar och förbättrar arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens och erfarenhet som vi överträffar gästens förväntningar. På köpet får vi kul på jobbet!

Så ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic!

Vad innebär rollen som Service Lead?

Du som arbetar med ansvarsområdet Waiter Services är den första gästen möter i vår restaurang, därför är det av stor vikt att du har ett varmt bemötande och är uppmärksam på detaljer samt gästens behov. Du har ett brinnande intresse för mat och dryck samt gillar ordning och reda, både i ditt eget och dina kollegors arbete. Allt för att ge våra gäster en fantastisk måltidsupplevelse. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att leda ditt team och följa koncept, Vara delaktig i den dagliga driften. Du stöttar dessutom upp teamet på hotellet med andra arbetsuppgifter vid behov.

I rollen som Service Lead är du ansvarig för värdskap för hela hotellet både gentemot gäst och medarbetare. Förutom att vara en del av driften, har du det övergripande ansvaret att kordinera, ansvara och leda det dagliga arbetet på golvet. Du leder och fördelar arbetet och hanterar bemanningen, du avlastar också Service Team Manager med vissa administrativa arbetsuppgifter.

Vem är du?

För att passa i rollen tror vi att du har minst två års erfarenhet av liknande arbete samt erfarenhet av konceptstyrd verksamhet. Du har både förmåga och vilja att arbeta med ett driftsnära ledarskap. Du är trygg i ditt ledarskap och har både integritet och säljdriv. Allra viktigast är dock dina personliga egenskaper och din inställning. För att passa i rollen behöver du vara en bra lagspelare som tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter och helhetsresultatet. Viktigt är också att du kan förmedla ett gott värdskap till hotellets gäster. Datavana är ett måste.

Information om tjänsten:

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.

Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av ett enklare test om service vid urvalet.

Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic!

Ps. på vår hemsida kan du läsa ännu mer om tjänsten, våra förmåner och vår kultur på Scandic!


Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic.

Delar du våra värderingar?

BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Scandic Hotels Sverige
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 april 2023
  • Ansök senast: 31 augusti 2023

Besöksadress

SVEAVÄGEN 167
None

Postadress

SVEAVÄGEN 167
Stockholm, 11346

Liknande jobb


Teamchef Inbound till E-apoteket

Teamchef Inbound till E-apoteket

26 november 2024

Skiftledare Landvetter

Skiftledare Landvetter

25 november 2024

Teamchef kolonial, Willys Nynäshamn Sandtorp

Teamchef kolonial, Willys Nynäshamn Sandtorp

22 november 2024

12 november 2024