OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Mitt i centrala Stockholm ligger Scandic Klara – en lugn oas med
vänlig atmosfär. Hos oss står serviceupplevelsen i fokus och vi vet att vägen
dit går genom fantastisk personal!
I vår restaurang Stortorget, på innergården, serveras vår
frukost, stora konferensluncher och middagar – med en känsla av att sitta på en
innergård i Gamla stan.
Hos oss bor man i en lugn och mysig atmosfär men har bruset av
Stockholm City och fantastiska Hötorget precis utanför dörren. Under pandemin,
har vi dessutom passat på att renovera hela hotellet.
Så älskar du service, mötet med gästen och vill utveckla dina
ledaregenskaper i rollen som shiftleader ? Då är du den vi söker!
Varmt välkommen till oss på Scandic Klara!
Nu söker vi en service lead /shift leader till hotellet Scandic Klara.
Oavsett varför gästen kommer till oss är det få saker som är så
uppskattade som ett vänligt ansikte som hälsar välkommen. Som shiftleader
agerar du värd tillsammans med övriga teamet på hotellet och skapar en
gästupplevelse i världsklass.
I rollen som Shift leader arbetar du inom ett eller flera
ansvarsområden som alla bidrar till gästens helhetsupplevelse. Hos oss får du
ta ett stort eget ansvar för att ta de beslut som krävs för att göra gästen
nöjd samt att teamet utvecklar och förbättrar arbetssätt och service i takt med
att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får
utvecklas och bidra med all din kompetens och erfarenhet som vi överträffar
gästens förväntningar. På köpet får vi kul på jobbet!
Så ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt
att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om
varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic!
Vad innebär rollen som Shift leader?
Du som arbetar som Shift leader inom ansvarsområdet Front of
House är ansvarig för att våra gäster får service i världsklass samt att du
leder den daglig driften i receptionen, ser över checklistor, arbetssätt och
alltid lär oss av gårdagen. Du är spindeln i nätet som ser till att gästen alltid
är i fokus. Du är den som går igenom ankomstlistan och lägger tid på
detaljerna. Du löser det mesta och är en stjärna på att vända en missnöjd gäst
till en nöjd gäst. I ansvarsområdet ingår även administrativt arbete,
säkerhetsarbete och arbete med försäljning. Arbetet i Front of House innebär
att checka in och ut hotellets gäster, hälsa välkommen och ge gästen den
information den behöver om sin vistelse. Du hanterar bokningar i systemet
Opera, tar hand om hela fakturaförloppet och hanterar administrativa uppgifter
runt gäster och säkerhet.
I rollen som Shift leader har du, förutom att vara en del av
driften, den övergripande överblicken över gästflödet och ser tillsammans med
teamet till att prioritera arbetsuppgifter så att verksamheten flyter så att gästerna
blir nöjda. Du leder och fördelar arbetet och hanterar bemanningen under ditt
arbetspass. Vid behov får du utbilda nya medarbetare på hotellet och du
avlastar också Service Team Manager med vissa administrativa arbetsuppgifter.
Hotellet har öppet dygnet runt och det är därför viktigt att du
trivs med att arbeta i skift (förmiddagar, eftermiddagar och helger).
Din kompetens
För den här rollen krävs att du har tidigare erfarenhet av att
jobba i hotellreception, gärna inom Scandic. Förmåga och vilja att arbeta med
ett driftsnära ledarskap. Du är trygg i ditt ledarskap och har både integritet
och säljdriv. För att passa i rollen tror vi också att du har en väl utvecklad
social förmåga och är kapabel att hantera att det händer många olika saker
samtidigt. Det är mycket viktigt att du kan förmedla ett gott värdskap till
hotellets gäster. Du är en lyhörd och prestigelös lagspelare som tar ett stort
ansvar för dina arbetsuppgifter och helhetsresultatet.
Eftersom arbetet till stor del består av att kommunicera med
gäster är goda kunskaper i svenska och engelska en förutsättning. Talar du
ytterligare ett språk är det meriterande.
Information om tjänsten:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.
Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar
kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista
ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna
rekrytering använder vi oss av ett enklare test om service vid urvalet.
Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic!
Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic.
Delar du våra värderingar?
BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD