Service Lead/ Souschef, Food Creation (Kock), Scandic Winn, heltid

Service Lead/ Souschef, Food Creation (Kock), Scandic Winn, heltid

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi en Service Lead/souschef till vårt hotell Scandic Winn.

I rollen som Service Lead arbetar du inom ett eller flera ansvarsområden som alla bidrar till gästens helhetsupplevelse. Hos oss får du ta ett stort eget ansvar för att ta de beslut som krävs för att göra gästen nöjd och teamen utvecklar och förbättrar arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens och erfarenhet som vi överträffar gästens förväntningar. På köpet får vi kul på jobbet!

Så ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic!

Vad innebär rollen som Service Lead?

I rollen som Service Lead/souschef är du ansvarig för värdskap för hela hotellet både gentemot gäst och medarbetare. Förutom att vara en del av driften med att förbereda och tillaga mat, har du en övergripande roll att säkerställa en gästupplevelse i världsklass när det kommer till våra mat- och dryckesmiljöer. Du ser tillsammans med teamet till att prioritera arbetsuppgifter så att verksamheten flyter och våra gästerna blir nöjda. Du leder och fördelar arbetet och hanterar bemanningen under ditt arbetspass. Vid behov ges du möjlighet att utbilda nya medarbetare på hotellet och du avlastar också Köksmästaren med administrativa arbetsuppgifter, såsom HCCP, inköp, inventering etc.

Vem är du?

För att passa i rollen tror vi att du har minst två års erfarenhet av liknande arbete samt erfarenhet av konceptstyrd verksamhet. Du har ett brinnande matintresse
och bör vara uppmärksam på detaljer och gästers individuella behov. Du vill vara delaktig i det kreativa arbetet i köket för att ta fram nya menyer. Du uppskattar ordning och reda, både i ditt eget och dina kollegors arbete. Allt för att ge våra gäster en fantastisk måltidsupplevelse.
Du har både förmåga och vilja att arbeta med ett driftsnära ledarskap. Du är trygg i ditt ledarskap och har både integritet och säljdriv. Allra viktigast är dock dina personliga egenskaper och din inställning. För att passa i rollen behöver du vara en bra lagspelare som tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter och helhetsresultatet. Viktigt är också att du kan förmedla ett gott värdskap till hotellets gäster.

Information om tjänsten:

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.

Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av ett enklare test om service vid urvalet.

Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic!

Ps. på vår hemsida kan du läsa ännu mer om tjänsten, våra förmåner och om vår kultur!


Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic.

Delar du våra värderingar?

BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Scandic Hotels Sverige
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 september 2023
  • Ansök senast: 15 september 2023

Besöksadress

SVEAVÄGEN 167
None

Postadress

SVEAVÄGEN 167
Stockholm, 11346

Liknande jobb


Kock, à la carte

Kock, à la carte

20 december 2024

20 december 2024

Kock/Köksnisse

Kock/Köksnisse

19 december 2024

Kock med start januari/februari

Kock med start januari/februari

19 december 2024