Service Lead Waiter/Coordination (Hovmästare/administration) Scandic Talk,

Service Lead Waiter/Coordination (Hovmästare/administration) Scandic Talk,

Arbetsbeskrivning

Scandic Talk
är beläget vägg i vägg med Stockholmsmässan, ett stenkast från
pendeltågsstationen. Hos oss är ingen dag den andra lik – mässor, events och
internationella kongresser skapar en dynamisk och spännande atmosfär. Trots att
hotellet reser sig hela 19 våningar över marken är känslan på hotellet
familjär. Vi är en liten organisation som präglas av trivsel, personlig
utveckling och en stor gemenskap med alla som arbetar på hotellet. Vi lyssnar
på våra gäster och älskar att leverera god service – allt för att kunna erbjuda
den allra bästa hotellupplevelsen. Delar du vår passion för gemenskap och
service? Då är du den vi söker!

Vad innebär rollen som Service Lead ?

Oavsett varför gästen kommer till oss är det få saker som är så uppskattade som ett vänligt ansikte som hälsar välkommen. Som Service Lead agerar du värd
tillsammans med övriga teamet på hotellet och skapar en gästupplevelse i världsklass.

Du som arbetar med ansvarsområdet Waiter/Coordination är den första gästen möter i vår lobby och restaurang, därför är det av stor vikt att du har ett varmt
bemötande och är uppmärksam på detaljer samt gästens behov. Du har ett
brinnande intresse för gästservice samt gillar ordning och reda, både i ditt
eget och dina kollegors arbete. Allt för att ge våra gäster en fantastisk hotellupplevelse.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att välkomna gäster i våran lobby, servera
mat och dryck i vår restaurang samt administrativa arbetsuppgifter. Du
stöttar dessutom upp teamet på hotellet med andra arbetsuppgifter vid behov, arbetstiden är mestadels lagd kvällstid.

I rollen som Service Lead är du ansvarig för värdskap för hela hotellet både
gentemot gäst och medarbetare. Förutom att vara en del av driften, har du den
övergripande överblicken över gästflödet i lobby/restaurang och ser tillsammans
med teamet till att prioritera arbetsuppgifter så att verksamheten flyter så
att gästerna blir nöjda. Du leder och fördelar arbetet och hanterar bemanningen
under ditt arbetspass. Vid behov ges du möjlighet att utbilda nya medarbetare
på hotellet och du avlastar också Service Team Manager med vissa administrativa
arbetsuppgifter.

Vem är du?

För att passa i rollen tror vi att du har minst två års erfarenhet som hovmästare/arbetsledare samt erfarenhet av konceptstyrd verksamhet. Du har både förmåga och vilja att arbeta med ett driftsnära ledarskap och är en bra administratär. För att passa i rollen behöver du vara en bra lagspelare som tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter och helhetsresultatet. Viktigt är också att du kan förmedla ett gott värdskap till hotellets gäster.

Information om tjänsten:

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.

Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att
behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför
vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss
av ett enklare test om service vid urvalet.

Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic!


Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic.

Delar du våra värderingar?

BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Scandic Hotels Sverige
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 maj 2022
  • Ansök senast: 31 maj 2022

Besöksadress

SVEAVÄGEN 167
None

Postadress

SVEAVÄGEN 167
Stockholm, 11346

Liknande jobb


Hovmästare till Pinchos Linné

Hovmästare till Pinchos Linné

23 november 2024

Hovmästare

22 november 2024

Värdinna Svenssons Krogar

19 november 2024